Gå til innhold

Fader óg! Den halsbrannen tar jo helt av!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt dobbel dose gaviscon som vanligvis hjelper, men har fremdeles halsbrann i kveld. Blir snart gærn! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gaviscon hjelper ikke så mye til meg heller når det er på sitt verste.. Men jeg knasker litt mandler når det er skikkelig ille og de hjelper faktisk litt, så hvis du har det så kan du jo prøve=)

Skrevet

Prøv rød link,det hjelper på meg ...utenom på kvelden for da må jeg stikke fingeren i halsen å tømme meg for det jeg har fått i meg i løpet av dagen....

Vet det høres litt brutalt ut men det er det eneste som hjelper for at jeg skal få en "god" natts søvn... har holdt på slik noen uker nå..

Måtte gjøre det samme i forrige svangerskap......

Skrevet

Her er det bare Novaluzid som hjelper. Syns disse andre sveller opp i kjeften og gir mer halsbrann.

Sleng på et glass melk også så sover jeg iallfall noen timer før jeg må opp og tisse og ta ny novaluzid. hehe

Skrevet

Hvor langt er du på vei, Smoothie?

Jeg slet skikkelig med halsbrann en periode også..Var så gale en periode, at med en gang jeg prøvde å gjøre noe som husarbeid, eller rett og slett bare gå opp en trapp hjemme, så kastet jeg opp. Var helt forferdelig!

Men, jeg er MYE bedre nå på slutten... Hender selvfølgelig den kommer snikende, men er på ingen måte så gale som det for noen uker siden. Så kanskje det skjer med deg også, at det vil bli bedre på slutten? Håper det hvertfall;)

Er kanskje ikke så mye trøst akkurat nå, men tenkte at det kanskje kan være litt oppmuntrende å tenke at du kanskje ikke skal gå slik HELE svangerskapet!:)

Skrevet

Har samme problem og ingenting hjelper lenger. Hjalp med melk før, men etter 10 min så kommer den tilbake. Gaviscon hjelper av og til, men selv det er ikke nok. Ødelegger mye av nattesøvnen her :(

Har kun 2 uker igjen heldigvis, og jeg håper halsbrannen går vekk rett etter fødsel.

Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥
Skrevet

Vet ikke om det bare er jeg som er rar, men for meg så hjalp det å drikke vann med sitrondråper i. Sånn ekstrakt som m an har i te.

Høres merkelig ut, men jeg har ikke vært plaget med halsbrann noe mye etter at jeg hadde en periode med sitronvann (pga mistanke om uvi), og jeg merket at det roet magen veldig. Hvis jeg kjenner noe til det nå så drikker jeg sitronvann med en gang, og det hjelper :)

Hvis jeg kan få filosofere litt, så sier de i kinesisk medisin at halsbrann er et tegn på "hete" i magen, og at sitrusfrukter er "kalde", så det skal i teorien nøytralisere. I vår medisin tenker vi vel mer syre mot syre... Men jeg skal ikke insistere på noen av delene :)

Ellers hjalp melk meg litt, men det var kortvarig. Drakk et glass før leggetid, og da rakk jeg som regel akkurat å sovne før virkningen ga seg.

Håper du finner noe som hjelper deg! Halsbrann er en skikkelig uting...

Skrevet

For meg så er det "Love Hearts" og mandler som er redningen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...