Gå til innhold

Bilsetejungelen...(Sete nr 2)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker på hvilket sete vi skal velge...

Har en Audi a4 stv 2004 modell, ikke isofix. Må være bakovervendt.

Er så mange å velge mellom,hva anbefaler dere og hvorfor/hvorfor ikke?

Har sett på Britax multi-tech, Akta Graco Cosmic Comfort, BeSafe Izi Combi, Maxi Cosi Mobi osv.

Hva er deres forslag og få høre argumentene:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på :-) Men jeg har isofix men en liten frøken på vel 7 kg så det skaper litt problemer... Jeg har/ hadde en Britax babystol men den fungerer svært dårlig, så jeg har ikke tenkt å gå i samme fella

Skrevet

Vel, jeg har jo kun erfaring med det vi har og det er Maxi Cosi Mobi. Både vi og lillegutt er veldig fornøyde. Alt er enkelt og greit, lett å feste han og lett å holde rent. Vi kjører ofte langturer på 5-6 timer og han sover også godt i denne stolen. Stolen er egentlig fra 9 kilo, men vi tok den i bruk da han bare var 8 kilo fordi det forrige setet var trangt.

Kan iallefall anbefale dette setet.

Skrevet

Vi har besafe sitt, og er kjempefornøyd. Vi prøvde Britax, Besafe og Akta Craco, men det var Besafe sitt som tok minst plass fremover. Hvis vi hadde tatt en av de andre, hadde det blitt trangt for passasjeren.

Eneste minuset med denne stolen er at mange klager på at hodet til ungen bikker fremover. Vi opplevde det de første ukene, men etter det gikk det greit. Vii kjører også 5 timers turer i ny og ne.

Skrevet

Vi har Besafe Easy Combi og er veldig fornøyde. Har brukt det i ett år nå (mini er snart 2 år). Mini sitter godt i setet, og soving har heller ikke vært noe problem her. Han har god plass til beina, og har nok det et år eller to til vil jeg tro. Eneste minuset er at det er litt kronglete å sette på plass, men når det først er på plass så sitter det som støpt. Han er kjempefornøyd med setet selv, og sitter som kongen på haugen når vi kjører.

Vi har også et "reservesete" som vi kjøpte i England. Det er et Britax First Class sete. Dette er genialt som reservesete da det er lett å flytte fra bil til bil, da det bare festes med sikkerhetsselen rundt setet. Ulempen er at det er mye mindre plass til beina når det brukes bakovervendt. Dette er derimot et sete som også kan brukes fra fødsel til 18 kilo.

Konklusjon: Besafe Izi Combi :)

Skrevet

besafe easy combi her også! tassen er kjempefornøyd, sitter høyt og mykt og godt med godt utsyn - det går veldig fint å kjøre lange, lange bilturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...