Gå til innhold

Foster eller baby?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt en heftig diskusjon med svigermor og svigersøster om når babyen inni magen går fra foster til baby.

Min mening var at et foster var noe som ikke var levedyktig utenfor magen, altså fram til uke 23-24 når legene vil prøve å redde en fortidlig født.

Men de mente at det var et foster til uke 40 når svangerskapet var over.

Har nettopp hatt en venninne som fikk en liten pike 10 uker før tidlig og spurte de da om hun hadde født et foster eller en baby, men da var det plutselig en baby....

Hva mener dere? Er det noe vitenskapelig om det?

Synes det er rart å tenke på min lille baby i magen som et foster selv om jeg bare er 19 uker på vei. Jeg mener at det er en liten baby. Det ser jo ut som en liten baby...

Fortsatt god jul:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142710710-foster-eller-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaller deg babyen jeg da. Og det gjør jordmor og legen også det.

Men mener at det "korrekte" er foster frem til fødsel. Uansett når fødselen er. Altså kalles vi alle for foster så lenge vi er i magen og så så baby i det vi blir født.

Vel, i dei tre bøkene eg har å forholda meg til så endrer barnet status frå foster til baby ved 24 fullgåtte veker. Så eg har ein baby i magen! :)

(Bøkene er Svangerskapsboken som eg fekk av jordmor, Barn i magen fra A til Å og Verdens Beste Pappa)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...