glerme81 Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 slimproppen har sakte men sikkert gått i dag, fra morgenen til nå på kvelden. Lurer på om de første riene er veldig svake?? synes tydelig at jeg har noe rie lignende "kramper" hvert ca 20 min, kan dette være rier?? de er ikke ubehagelig vonde (enda iallefall), spørs om det ikke blir januarbaby alikevel...
glerme81 Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #2 Skrevet 26. desember 2010 er vel noe som er maserier også????!!??
Oktobergutt2010:) Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Modningsrier ville jeg sagt, du merker rier - Da er du ikke i tvil!! Jeg hadde modningsrier i 3-4 dager før fødselen, begynte på 20 minutters mellomrom og varighet på 30sek til 1 minutt. Det gikk helt ned til 3 minutters mellomrom, men hadde ikke så kjempevondt, mer ubehagelig, stressende og skremmende. Jeg var førstegangs, så ante ikke hva riene begynte med, eller hva jeg skulle sammenligne med. Men plutselig forandra alt seg, og jeg fikk voldsomme tak og skjønte raskt at her var bare å dra til sykehuset. Så jeg tviler på at det er rier, du kjenner det, og skjønner sinnsykt fort at nå er det bare å hive seg i bilen Lykke til uansett )
glerme81 Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2010 tusen takk for fint svar, er jo førstegangsfødende å veldig usikker har heldigvis en time til jordmor i morgen også
Oktobergutt2010:) Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 Værsågod Jeg husker selv hvor usikker jeg var på det området, hadde jo bare hørt andre's erfaringer om hvor smertefull riene skulle være. Så da var det litt vanskelig å bedømme når man skulle dra på sykehuset. Alle sa jeg kom til å kjenne det, men jeg satt fremdeles som ett spørsmålstegn og tenkte at "Jammen hva om ikke" men man kjenner det... alt forandrer seg, og det gjør vondt uansett hvordan du beveger deg Du får nevne det til jordmor da, kanskje hun kan sjekke åpning for å se hvordan du ligger ann? Når har du termin forresten? :-)
glerme81 Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2010 ultralyd-termin er 2. januar, og mens.termin var 21. des, ganske mange dager fra hverandre, så er litt ekstra spent
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 er nok modningsrier du har. Ubehagelig og noen ganger vondt men det er heldigvis ikke forgjeves Man blir litt forvirra når man er førstegangs på hva som er rier og ikke. Husker alle sa til meg "du kjenner når du får rier for det gjør jævlig vondt" , men jeg trodde ærlig talt ikke at det var rier jeg før jeg lå og grein. Og det var noen timer etter alt startet. Man kjenner det etterhvert men tiden før er litt vanskeligere. Når du ikke klarer å puste og kan bøye stål, da har man rier
Oktobergutt2010:) Skrevet 27. desember 2010 #8 Skrevet 27. desember 2010 Ååh, jammen da er det jo ikke lenge igjen da! ;-) Modningsriene er iallefall ikke forgjeves, bare så det er sagt. Jo mer vondt du har, jo bedre er det - Da får du mer åpning. Jeg lå hjemme i senga dagen før fødselen mens samboer satt på rieteller.no, og var overlykkelige for hver vonde rie å krysset fingrene for enda sterkere rier Og på sykehuset da det stod i som værst, med 9cm åpning begynte jeg å skratt le fordi at jeg skulle aldri bli forbanna på alle som hadde sagt at jeg kom til å kjenne når det var i gang:p
Oktobergutt2010:) Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 Har det skjedd noe nytt?? :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå