Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt regelmessige vondter i 3 timer nå. Magen blir helt stram og det er som menssmerter. Kommer ca hvert 3. minutt, men synes det er vanskelig å avgjøre hvor lenge de varer. Kjenner at nå kommer den, og så blir det vondere og vondere, fir så å avta, men det er liksom ingen klar slutt. Helt sikker på at det er vondt 40 sek hvertfall, men usikker på om jeg måler rett. Har ikke ringt føden, for tenker at rier må da være vondere enn dette... Noen som har råd/erfaringer om hva dette kan være? Er 13 dager til termin, så hadde jo egentlig tenkt å komme meg til 2011:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vanskelig å si... min fødsel startet med maserier, og for meg høres det foreløpig litt sånn ut... de kan du ha en stund før eller at selve fødselen starter med det og at det tar seg opp etterhvert og går over til rier... men du har jo tydligvis enten maserier eller rier da :-)

Skrevet

vil bare legge til at siden det er så tett mellom riene og ikke så vondt så tenker jeg det mest sannsynlig er maserier du har for de er litt sånn... men er du førstegangs, og kanskje du har veldig høy smerteterskel, så jeg hadde ringt føden og hørt :-) jeg gjorde det og kom inn for sjekk.. jeg ble jo litt skuffa da jeg bare hadde en cm åpning og fikk beskjed at det var maserier, men da er du jaffal på den sikre siden :-)

lykke til :-)

Skrevet

Jeg tipper det er modningsrier, altså det som gir deg åpning litt etter litt :-)

Om du hadde hatt rier er du faktisk ikke i tvil, du skjønner at noe er i gang og du er ikke i tvil lenger - Så jeg kan nesten garantere deg at det ikke er rier.

Jeg hadde kynnere/"rier" i 3 dager før fødselen, trodde det var i gang siden jeg var førstegangs og ante ikke hva jeg skulle sammenligne med. De var ikke helt for jævlige, men gjorde meg nok stressa og var litt ubehagelige.

Til slutt var de nede i 3-4 minutters mellomrom og varte fra 30sek til 1minutt.

Nå gikk de over til kraftige rier på ett brøkdels sekund da vannet mitt gikk på sykehuset, og før vi ante ordet av det var fødselen i gang med pressrier.

Poenget er uansett at du kjenner rier, og da spør du ikke om det "kanskje kan være det" for da vet du det selv! ;)

Lykke til!! :)

Skrevet

Dere har nok rett. Har jo forestilt meg at rier skal være veldig vondt, og dette er ikke mer enn vondt. Finner sengen nå og hper jeg får sove på tross av takene, gir det seg ikke i løpet av natten får jeg heller ringe i morgen. Tusen takk for gode råd:-)

Skrevet

Jeg syns du skal ta det helt med ro, men når du selv føler deg tryggere på sykehuset så selvfølgelig ikke nøl med å ta en tur innom føden :)

Forhåpentligvis har de nå gitt deg litt åpning, og det er jo absolutt ett skritt i riktig retning!! :)

Her gikk alt veldig fort. Fra 1 til 4 cm på 3 dager, og fra 4cm til 10cm på en time. Så det kan gå like fort med deg og da er det kanskje like greit å ha vært innom føden og vissta hvor mange cm åpning du har.

Det hjalp iallefall litt for meg, jeg ville ikke ringe føden på noen tidspunkt, men da jeg fikk beskjed om at jeg nesten var moden, og 1-2cm åpning hadde jeg nesten null i terskel for å ringe. Det var bra det, ellers hadde det blitt fødsel i bilen halveis til sykehuset :P

Skrevet

Rieteller.no er ganske grei for å finne ut varighet og avstand mellom riene :) vanskelig å holde styr på sånt selv når man har vondt og det gjerne er litt tid mellom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...