Gå til innhold

flere som har opplevd langvarig diare hos de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har tilstanden deres vært etter en langvarig diare? Og evt hvor langt tid tok det før de ble seg selv igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gammel babyen din er?

Dette er bare vår erfaring; Lille (da 11 mnd) hadde diarè i to uker. Så lenge han fikk i seg væske, var det ikke noe fare fikk vi beskjed om av legen. Eneste han holdt på i den perioden var MME. Gikk jo å lurte på når dette skulle gå over, men det kunne henge så lenge uten problem. (konfererte m barnelegen på sykehuset og).

Ser ut som (ut ifra nicket ditt) at du nettopp har født. Så da er det helt andre ting som gjelder.. Ta kontakt m lege hvis barnet er veldig lite. Når de er så store som min, er ikke faren for dehydrering SÅ stor.

Skrevet

Snuppa er 13 mnd. Nicket begynner vel å bli for gammel ;-) Hun har hatt 4 uker med forverring og bedring og omvendt. Har har vært flink til å drikke vann, spiste når hun hadde matlyst/spise ingen/lite når hun ikke hadde matlyst og har ikke vært dehydrert. Har gått kraftig i vekt, vi har tatt hals-, blodprøve og hun er blitt sjekket nøye av legen og jeg har vært til samtale på helsestasjonen ift vekt og næring.

Matlysten og avføringen har vært normal i ei uke, men hun er forsatt slapp, sliten og sover masse. Jeg tar kontakt med legen igjen på onsdagen hvis hun ikke blir bedre. Ville bare høre om noen har erfaring med langvarig diare og hvordan allmenntilstanden ble i ettertid.

Skrevet

He he, da begynner vel nicket å bli utdatert.. ;-)

Er nesten redd for å dele erfaringer her inne, slik at dem gjør det samme og det skjer noe galt. Hvis du hadde hatt nyfødt.

Han hanglet en stund i ettertid ja, så fikk han diarè i noen dager, før det ble bedre osv. Følte "aldri" det ble bedre.. Så plutselig kom han seg på beina igjen. Gikk ikke masse ned i vekt heller.

Men allmenntilsatanden var ikke slik du beskriver etter han ble frisk i magen sin. Når han endelig ble frisk, var han som normal igjen.

Skrevet

Da er nicket oppgradert ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...