AO3 Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 ... er det flere enn meg som tenker litt mer over disse dagene som skal gå fram mot nyttårsaften enn de hadde trodd på forhånd? Selv har jeg ikke termin før 4. februar, og planlagt ks-dato i januar en gang. Det er lite sannsynlig at noe skal skje før nyttårsaften, men likevel er jeg livredd for at det skal det! Jeg VET det er overfladisk og teit, men jeg vil så gjerne ha et januarbarn, og ikke et slutten-av-desember-barn! Jeg har allerede en gutt født på slutten av året, og han vil alltid være blant de yngste. Denne gangen hadde vi jo timet knallhardt og kynisk for å tippe på riktig side av nyttår. Dessuten - vi lever fremdeles i et kassehelvete pga flytting. Ingen av babyklærne er vasket, bleiene er heller ikke vasket inn. Senga står hos svigermor. ALT er kaos. Blir det fødsel nå, ja, da sliter jeg så vanvittig på alle mulige vis!! Hva med dere? Dette er kanskje enda mer relevant for dere som har termin snart, eller kanskje allerede er over termin... Slutten av desember-termindamene er jo som regel de ENESTE på BiM som ØNSKER å gå over termin.
de_to og den lille Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Ja, jeg håper virkelig de siste desemberdagene kan gå litt fort unna slik at vi bikker over til Januar veldig snart! Som jeg har skrevet før her inne så har knerten plutselig funnet ut at han er klar for å komme snart :/ Terminen min er 10. februar og jeg ønsker virkelig at han holder seg inni magen i 3-4 uker til! Ellers er ting ikke vasket og gjort klart her heller, har jo i utgangspunktet tenkt at jeg har hele januar på å gjøre dette. Vi har forresten ikke handlet seng enda heller... Vil heller ikke at gullet vårt skal være minst i klassen og at han kommer prematurt i 33-34 uke.
Reese Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 hehe, ja det kan man si Termin 1 januar så håper inderlig at dagene skal rase litt av sted nå. I går gikk slimproppen og slimblod i dag, så vet ikke helt hva jeg tør å håpe på. Januar er jo så nære nå, så nå håper jeg det hjelper å ta det rolig å ikke stresse for mye. Har forresten en tanke om at hvis det er gutt så er det litt verre å være født sent på året enn hvis det er jente.. Noen andre også som har denne oppfatningen? Skulle ønske det fantes en pille jeg kunne ta slik at jeg kunne sovet til januar, for det er faktisk veldig slitsomt å gå rundt for å være redd for at fødselen skal starte i desember, samtidig som vi gruer oss til fødsel. Typisk at mange av oss går i fødsel 30/31 desember. Gleder meg til lørdag, da senkes skuldrene
orkidee* Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Hei! Jeg er ikke så veldig bekymret for dette sv. for jeg har ikke tremin før 8/3-11 men jeg har ei datter som har fødselsdag i dag. (13år i dag) og jeg vet at hadde jeg vist det jeg vet nå så hadde jeg kjempet med nebb og klør for at hun skulle fått vente med skolestart til hun var 6,5år... Ikke fordi at det er så ille for henne å være yngst, men fordi at hun ikke har vært moden nok til mye av det hun måtte lære å forstå oppimellom.. Det er vel den eneste hun har hatt som "plage" hittil,,.. Men hun vil fortsatt være sist til alt! Moped-bil-byen... osv.. Så hvis det hadde skjedd igjen så hadde jeg gjort ALT for at hun skulle få vente! Vet jo at det går bra med de fleste, men for min datter har det vært mye kamp.. Lykke til alle sammen!
mor til en stor og liten Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 Jeg er kjempespent på om lillegutt holder seg inne til over nyttår. Det er vårt største ønske! Har en 11 åring (gutt) fra før som har slitt på skolen på 6. året nå, og han er født i slutten av november. Det var ikke kjekt å komme til samtale på skolen 2 mnd etter skolestart i 1. trinn å få vite at gutten hadde hatt godt av et år til i barnehagen! Jeg tok kontakt med barnehagen og de mente det samme. Kriteriene for å vente med skolestart er ganske strenge her jeg bor. Har selv jobbet med autistiske barn og til og med de MÅ starte skolen til rett tid. Selv om jeg har sett de har hatt godt av et år til i barnehagen.
tigergutt<3 Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Akkurat mine tanker ja. Er -2 dager i dag og siste overitdsdag er satt til 4. januar. Håper så inderlig at vi går for en 2011 modell. Heldigvis her så er alt stille og rolig enda, men pappa har en liten magefølelse om at han skal treffe på hans bursdag som er den 30.12............ Jordmor mener jo at hennes magefølelse sier at jeg ikke går til tirsdag en gang så blir to lange døgn nå til jeg skal på kontroll igjen... Har to oktoberbarn fra før. Eldste på skolen nå i år og det har heldigvis gått kjempebra.
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 Har termin 7. januar egentlig, men KS er satt til fire dager før termin. Det virket som veldig god tid da jeg var til samtale, men nå som det nærmer seg mer og mer så virker det som om jeg driver et skikkelig sjansespill hehe. Håper virkelig lillegutt holder seg inne til KS dato, eller i det minste til lørdag! Han har prøvd å lure meg flere ganger nå, med maserier og jevne tak over et par timer, men det har heldigvis gitt seg - så langt! Har fått sofatjeneste nå, alle romjulsaktiviteter er innstilt, og jeg prøver bare å få tiden til å gå (ikke lettest når man ikke skal gjøre så mye, men men) fram til nyttår En uke igjen i morgen, krysser fingre og bein for at det holder! Lykke til dere andre som venter i disse tider, håper dere får født på ønsket side av nyttår Uansett er det uvurderlige skatter vi har i vente, så får vi heller være glade om de vil komme til oss litt tidligere enn forventet
ede Skrevet 26. desember 2010 #8 Skrevet 26. desember 2010 jeg har også termin 7, men pga høyt bt er jeg til kontroll hver 2.dag. i morgen er det ny vurdering m tanke på å sette i gang. Selvfølgelig vil jeg at han skal bli født i januar,men er det ikke medisinsk forsvarlig for hverken han eller meg så er det jo uvesentlig om det blir des eller jan. Jeg tror alle som har fått syke barn eller ikke får barn vil synes vi har et snevert fokus.. Og i den store sammenheng har vi nok det, men føler som dere andre og vil så veldig vente til 2011. Blir det 2010 skal jeg gjøre alt jeg kan for at min lille gutt får det beste utgangspunkt her i livet, uansett! Lykke til jenter! Det blir intet mindre enn spennende dager for oss alle!
ambumamma Skrevet 26. desember 2010 #9 Skrevet 26. desember 2010 Hehe, moro å se det er flere som går med de samme tankene. Har termin i midten av januar, men har i det siste hatt masse kynnere. Gleder meg veeeldig til å hilse på babyen nå, men ønsker veldig gjerne at den holder seg inne i 6 dager til ja Natt til 1 januar skal jeg senke skuldrene å bare glede meg hvis noe skjer Håper denne uka går veldig fort!! ;p
desember2010 FØDEKLAR Skrevet 26. desember 2010 #10 Skrevet 26. desember 2010 Selvfølgelig ønsker jeg overtid!!! Termin den 29 og kjenner at dette stresser meg litt. Ønsker virkelig at lillegutt holder seg der inne til i hvertfall 00.01 01.01.11 he he. Så her er det den kiipseste jula ever, for jeg gjør alt jeg kan for ikke å sette i gang noe. Ingen sex, fet julemat, sene kvelder osv. I tillegg passer jeg på å ikke gjøre mer og andre aktiviteter en det jeg har gjort til vanlig hittil i svangerskapet! Roet meg en del å snakke med jordmor på onsdag for hun mener at så lenge vannet ikke bare plutselig går så kom jeg i hvertfall til å komme på kontroll i romjula=) Lykke til me knipingen damer=)
orkidee* Skrevet 26. desember 2010 #11 Skrevet 26. desember 2010 Hei. Helsa kommer helt klart i første rekke!! Men når tiden er inne for å skrive den håpefulle inn på skolen, så er det lov til å kjempe for barnets beste. Vet at min datter hadde vært tjent med å vente ett år. Men de var såpass klare på at "man IKKE utsetter skolestart med mindre det er medisinske årsaker" sa de da jeg spurte.. det er jo mange år siden nå men det er sikkert det samme fortsatt.. (Jentungen går jo på u.skolen nå..)
ede Skrevet 27. desember 2010 #12 Skrevet 27. desember 2010 Da blir det nok 2010 på meg og min lille gutt.. Skal settes i gang i morra og det skal vel godt gjøres at jeg holder på til over nyttår, i alle fall med tanke på bt. I tillegg hadde han ikke vokst så mye som han skulle, og derfor ikke noe spm. hva jeg ville eller ikke.. Lykke til dere andre! i morra får jeg se verdens fineste gutt!!
Dottie80 Skrevet 27. desember 2010 #13 Skrevet 27. desember 2010 Lykke til ede - du er heldig som får se gutten din om så kort tid! Med det sagt, så er jeg helt på samme greien som alle andre her inne. Har termin 4. januar - jeg skulle også ønske man bare kunne ta en tablett og sove til 1. januar... De siste dagene har jeg fått kraftige kynnere (ubehagelig, men ikke vondt), spesielt når jeg ligger på rygg. Jeg håper, håper, håper han kommer i 2011. Spennende tider. Andre forslag for å ikke fremprovosere noen fødsel annet enn å ta det med ro, ikke ha sex? Alle tips tas i mot med takk:)
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 27. desember 2010 #14 Skrevet 27. desember 2010 Lykke til i morgen, ede! Det er så sant det du sier, uansett er det helsa som kommer først, så det er absolutt av mindre betydning om babyen kommer i desember eller januar Men det blir nå fort tanker man gjør seg når man har termin i de dager som vi har. En fantastisk liten gutt får du uansett! Lykke til!!
ede Skrevet 27. desember 2010 #15 Skrevet 27. desember 2010 Takk for gode ord jenter. Sitter her med vonde maserier etter stripping og håper bare det tar seg opp så jeg slipper lange dager på sykehuset. Håper dere holder småttisen inne et par dager til, krysser fingrene for dere!
magica fra tryll Skrevet 27. desember 2010 #16 Skrevet 27. desember 2010 Har termin 8.januar, men bryr meg egentlig ikke så mye om babyen kommer nå! Klar jeg..hehe-kanskje den kommer på bursdagen min 29.desember;)
aprilb Skrevet 27. desember 2010 #17 Skrevet 27. desember 2010 Godt å se det er flere som tenker det samme.. Hadde termin i går, og har forferdelige maserier/kynnere. Men har jeg holdt ut i SÅ lenge, håper jeg å holde ut fire dager til. Kjipt å ha bursdag sist på året og alltid være minst.. Skal på kontroll om to dager, men ingen får lov å prøve på framskynding! He he
AO3 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #18 Skrevet 27. desember 2010 Det er jo en selvfølge at mors og barns helse kommer først, det er ikke det det handler om! Jeg skrev jo at det var overfladisk og teit i hovedinnlegget, og det er jo i bunn og grunn et luksusproblem - men det har faktisk litt å si i forhold til skolestart, barnehageplass etc. Min mor er lærer i småskolen, og hun sier det skal VELDIG mye til før man får utsatt skolestart ett år. Jaja, jeg var hos jordmor i dag, og hun sa at det var i alle fall ikke tegn til fødsel for meg, i alle fall. Når 1. januar er overstått, kommer jeg sikkert til å være like skrekkslagen for at fødselen skal starte av seg selv før ks-dato, hehe. Vilikkevilikkevilikke ha akutt ks midt på natta... Jaja, knip igjen, damer! Og masse lykke til til deg som er igangsatt nå, så spennende!
Girlygirl83 Skrevet 28. desember 2010 #19 Skrevet 28. desember 2010 Har termin 4. januar, og kunne ikke brydd meg mindre om ungen kom nå eller over på nyåret... Eneste jeg ikke håpet var at han skulle komme julaften. Har en unge fra før født i november og hun er flinkere å prate o.l enn mange av de andre barna født i januar samme år i barnehagen, og vi fikk barnehageplass med en gang. Så jeg tenker ikke over de tingene der... Men alle rundt meg sier "ja du får knipe igjen til over nyttår". Da sier jeg bare nei her skal det absolutt ikke knipes igjen om han vil ut, jeg er klar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå