Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg selv vite om hodet hennes er festet? Hvordan kjennes det ut? Jeg vet hun ligger med hodet ned. Det var ikke festet sist jeg var hos legen for to uker siden. Er i uke 36 nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke jeg ville begitt meg ut på på egenhånd, for når jordmor eller lege sjekker det, må de nok vite hva de kjenner etter og jeg ville ikke begynt å trykke rundt hue på ungen selv.....

Skrevet

Jeg kjenner det i form av at det er mer press på blæra. Skal mindre til før jeg må på do. I tilegg har jeg ikke treg mage lenger, jeg får gå på do hver dag. Denne forandringen skjedde i uke 35 og når jeg var på kontroll i uke 36 så sa legen at hode var festet. =)

Skrevet

Jeg har det mye på samme måte som Kicki. Må tisse MYE... På det verste må jeg stå opp en gang i timen om natten.

I tillegg er avføringen mye "bløtere" og må mer "bommelomme" om dagene (for å si det på en fin måte.. hehe..).

Kjennes ut som jeg har masse luft nederst i magen også, og har mye "luftsmerter", spesielt om jeg reiser meg fort, eller gjør bråe bevegelser. Ikke veldig behagelig:S

Vet ikke om dette er typiske tegn på at babyen har festet seg, men dette er hvertfall ting jeg har merket etter at hodet festet seg her.

Skrevet

Hmm.....da er kanskej hodet festet her også:) For akkurat sånn har jeg det også for tiden.

Kan det feste seg noen uker før fødsel, eller er det et tegn på at det ikke er så lenge til?

Spennende!:)

I natt våknet jeg en gang i timen av at jeg måtte tisse. Og pluss av at hendene mine var helt dovne...skikkelig ekkelt. Må ligge lenge å bøye og tøye på dem for å få myknet dem opp igjen, få bodsirkulasjonen på plass igjen.

Skrevet

Ja, og så har jeg det også sånn som deg med avføringen nå;) Var litt tregere tideligere i svangerskapet for å si det sånn

Skrevet

har det noe å si i forhold til at hodet er festet at man kommer på do?? har hatt forstoppelse hele svangerskapet, men den siste uken har jeg vært på do HVER dag og vanlig konsistens - nesten litt løst faktisk. men jeg er 2. gangs - og er det ikke sånn at hodet mest sannsynlig ikke fester seg da??

jeg og har lurt på dette, for husker ikke koss det var forrige gang... husker at jeg kom på do mot slutten og at plutselig godet hadde festet seg, men kan ikke huske forbindelsen eller når magen ble løsere i forhold til fødselen. uff irriterer meg at jeg ikke skrev dette opp altså... for man glemmer såå fort...

Skrevet

Jordmor sa til meg at jeg kunne merke det på økt press mot blæra/bekkenet, som flere her sier, og at det blir lettere å puste:)

Fortsatt bevegelig hode her, 38 + 3, så ser fram til å få pusten igjen;)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at hodet er festet av jordmor idag jeg, er 32+1. Men det har lenge vært press på blæra, han har ligget den veien en stund tydligvis da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...