Gå til innhold

Jeg hoster gule slimklumper, er det vanlig ved halsbetennelse?

Anbefalte innlegg

Jeg tror aldri at jeg har hatt skikkelig halsbetennelse før, men det må være det jeg har fått nå.

Listen over symptomer er lang, og nå har hosten gått fra å være tørrhoste til å være produktiv hoste. Innimellom hoster jeg opp gule slimklumper. Er det normalt ved halsbetennelse?

Fortsetter under...

Gule slimklumper er ikke et endelig svar på halsbetennelse. Jeg får ofte halsbetennelser og det er ikke alltid jeg har slim. Noen ganger får jeg slim bare ved halsvondt også.

Ved betennelse får jeg høy feber over lenger tid. Bestill en legetime du.

gul/grønt slim (ekspektorat) er det ofte bakterier som kan for. Bakterier produserer fargestoffer.

feks streptokokk infeksjon. Hvis det ikke blir bedre snart, ta kontakt med lege.

god bedring:)

Tusen takk for svar =)

Jeg vet at det ikke bare er det som gjør det, men jeg er redd for å få noe som er mer alvorlig når jeg har en liten med astma, som har vært syk nesten hele vinteren.

Det begynte lille julaften med feber, hodepine, masse snørr som gjør meg vond i neseområdet og vondt i kroppen. Etter hvert har jeg fått vondt i ørene, jeg har veldig hovne mandler, er også hoven på utsiden, vet ikke om det er at mandlene er hovne som gjør det, har vondt for å svelge, varierer hvor vondt, noen ganger klarer jeg knapt å svelge spyttet mitt.

Jeg er sår i halsen, og hoster som sagt slimklumper med gult og grønnlig slim, jeg ligger på ca 39 i feber, jeg har vondt i kroppen og er svimmel.

Våknet idag og følte at jeg tror jeg er en anelse bedre. Men ikke mer heller.

Jeg vil tro at du har en infeksjon litt lengre ned i luftveiene, og at du nå er på bedringens vei siden det bokstavelig talt har løsna:-) Bruker å være sånn for meg hvertfall. Ta det med ro et par dager til, hvis du ikke merker noe bedring innen det, så ring legen din. God bedring:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...