Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Blir det gjort noe med sjeling når barnet er 15 mnd gammel? Sjeler kun når barnet fokusere på en gjenstand...
mammas skatter <3 Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 ane faktisk ikke. men de skal jo helst ikke sjele etter 6 mnd. min også gjør d ved fokus nærme. sitt egentli å vente på timen hos øyelegen ijen. var sist rundt 6mnd i sammenheng me hørselstap på venstre side samme som han sjele. d e vel kansje mulighet for låpp for øye.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Lapp over øyet brukes ofte som behandlingsform hvis barnet bare sjeler på det ene øyet. Min gutt var hos øyelege i sommer (husker ikke antall mnd, 8-9 kanskje), fordi han var så veldig sjeløyd. Øynene gikk i kryss når han fokuserte på en gjenstand, og særlig hvis jeg tok bilde og han fikk blitsen midt i fleisen. Det var virkelig helt sykt. Men hos øyelegen fant de ingen ting unormalt. Han er halvt asiatisk, så øynene hans bare er skjeve, hehehe. Legen sa at det er ganske vanlig, også hos etnisk norske barn. Og som regel retter det seg opp med tiden. Snakk med helsesøster og be om henvisning videre, så skal du nok se at det ordner seg, den ene eller den andre veien :-)
Sistah*G07*J09* Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Vi ble henvist videre til øyelegen da snuppa fortsatt sjelte på 6mnd kontrollen. Fikk ikke time før hun var 9mnd. Øyelegen sa at hun kanskje så littt dårligere på ett av øyene, og hun skulle bruke lapp over det ene øyet. Nå har vi brukt lapp 1time hver dag siden august, og det er blitt litt bedre men ikke veldig. Så vi får se hva som skjer. Øyelegen nevnte noe om operasjon, visst det ikke funket bra med lappen. Så visst jeg var deg, så ville jeg tatt kontakt med helsestasjonen og fått henvisning videre. Synes det er rart at du ikke har fått dette tidligere.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Har egentlig aldri lagt merke med det før.. Var faktisk en vennine som lurte på om jeg hadde spurt hs ang sjeling... men skal snart på ny kontroll på hs, så får spørre da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå