Gå til innhold

Hodeomkrets ved fødsel/ 6-ukers kontroll.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har babyene deres økt i hodeomkrets fra fødsel og fram til 6-ukers kontrollen?

Mini ble målt til 37 ved fødsel, men helsesøster fikk bare 37,5 ved 6 uker. Hun lurte på om det kunne være feil måling fra sykehuset, men sa at det også kunne skje at de vokste litt i rykk og napp. Hun sa også at hun ikke var bekymret for det, og at ikke jeg skulle være det heller. Men man tenker jo på det likevel. Skal tilbake over nyttår for å se at han har økt det han skal.

Hvor mye økte deres i hodeomkrets? Er det noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) det er ofte at barna kan være litt hovne i hodet etter fødselen. Her var ikke jenta mi vOkst mer enn 2 1/2 cm og jeg syntes det var lite. Men jeg ville heller begynt å gå utifra det målet som er gjort nå og sett når han er 3 Mnd. Ikke bekymre deg, alt er nok helt fint:)

Skrevet

heihei, skrev et innlegg om dette tidligere. jenta mi var 38 rundt hode ved fødsel, å ved 6 ukers kontrollen (va var hun 7 1/2 uke) var hun 37.5!!! men helsesøster mente hun ikke hadde krympet, det bar bare at hun var håven i hodet etter fødselen da de målte(ble tatt med vakum). va var alikevel til ekstra kontroller or å se at hode vokste som det skal, å nå er hun 3 1/2 måned å 41 rundt hode! helt perfekt! så ikke bekymre deg, alt er nok som det skal, men alltid greit med ein ekstra kontroll å to for å vite sikkert:)

Skrevet

Takk for svar begge to, det er godt å høre at alt sannsynligvis er greit. Satser på at det har økt ved neste måling:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...