Gå til innhold

Når begynner babyer å smile og le?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er snart seks uker gammel og har ikke begynt å smile eller le enda... Men når er det vanlig at de begynner med det?

Min mor spør hele tiden om ikke han har begynt å smile enda og syns det er litt rart når jeg sier nei. Han smiler jo av og til, men det virker ikke som det er en direkte reaksjon på noe vi gjør, heller noe som skjer i magen hans eller noe...

Hmmm... Kanskje det bare er meg som ikke er morsom nok! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille gutt er 6 uker pluss noen dager, og har nå de siste dagene begynt å smile bevisst. Ser at han reagerer med smil på noe vi gjør, så er sikker på at det er bevisst. Han smilte jo som din helt fra fødselen av, men det var i søvne osv. Tror det er ganske individuelt, så ingen grunn til bekymring! Hehe:)

Skrevet

Samme her! Gutt på 6 og en halv uke og har ikke vært i nærheten av å le! Tror kanskje jeg har sett et par smil, men er enda ikke helt sikker på om de er bevisste. Storebror var også litt "treg", så jeg prøver å ikke la meg stresse - det kommer må vel komme en gang! :-)

Skrevet

gutten min er ca 7 uker og smiler mye, han smilte på sykehuset, men ikke bevist, men nå smiler han når jeg smiler til han eller når jeg ser på han å lager susselyder :P hehe det synes han er morsomt.. :)

Skrevet

Min lillegutt på 6 og en halv uke smilte allerede på sykehuset men ikke bevisst. Nå smiler han når jeg prater til han og smiler. Koselog dette men jeg venter enda på at han skal le :)

Skrevet

Min gutt smilte bevisst da han var 6 uker, og lo for første gang da han var 13 uker (altså i forrige uke)

Skrevet

Jenta mi er 7 uker, hun smiler bevisst, gjort det siden ca 4 ukers alder. Førstemann lo når han var 2,5 mnd. Så det skjer nok ikke riktig ennå :)

Fikk han til å le ved å stå foran speilet, og svikte i knea. Hehe, altså opp og ned.

Skrevet

mi er 6 uker om 3 dager og hun begynte og smile besvist på lille julaften. da var hun 5 uker;)

d kommer nok snart til deg å;)

Skrevet

Storebror smilte bevisst fra han var litt over seks uker, og lo fra han var fire måneder. Lillesøster smilte bevisst fra hun var under tre uker og har ledd siden hun var litt i overkant av to måneder. Latteren er fortsatt sporadisk og prøvende, men det er helt klart skrattelatter!

Tror begge barna mine er helt normale - de utvikler seg litt i ulik takt, bare. Ikke så rart, kanskje, da storebror er født to uker før termin og lillesøster to uker etter termin. Hun er tidligere med det meste, uten at storebror var det minste unormal i sin utvikling. Uansett er det jo bare noen små uker som skiller dem -- vi mammaer lengter jo bare sånn etter smilene!

Tipper gutten din setter opp et digert smelte-mammahjerte-glis rimelig snart!

Skrevet

Smilte bevisst med blikkontakt når han var 2 uker bare, og lo her om dagen - 7 uker :) Men dette er vel svært individuelt.

Skrevet

min begynte å smile da han var sånn 10-11 uker, kanskje litt mer også... han har "små"ledd litt i det siste, da han var ca 4 mnd, nå er han 5 mnd og nå ler han "ordentlig" ... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...