Gå til innhold

Åh, jeg gruer meg til fødselen...

3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Ikke noe artig... Har vært gjennom to stk tidligere. Med førstemann fikk jeg petidin og syntes smertene var uutholdelige. Med andremann gikk ting raskere, men det var fryktelig intenst da det satte ordentlig i gang. I tillegg hadde jeg vært sjuk i 3 uker i forveien og var utslitt av dårlig søvn og betennelse i kroppen, så det ble ingen god opplevelse syns jeg. Nå gruer jeg meg veldig til smertene jeg vet kommer. Jeg vet jo så innmari godt at jeg klarer meg fint, for sist fødsel hadde jeg ingen smertestillende. Jeg som aldri hadde trodd at jeg skulle takle en fødsel uten smertestillende... Jeg har vært heldig med begge mine fødsler, sluppet rifter og sting og kommet meg veldig fort igjen fysisk. Men jeg bare gruer meg nå... Vet liksom hvor vondt det vil gjøre. Noen flere flergangsfødende som har det slik?

Skal ta det opp med jordmor neste time, men føler at jeg er nødt til å jobbe veldig med dette selv. Snu tankene til at det kommer til å gå helt fint, smertene taklet jeg jo bedre med nr 2 enn med nr 1, selv om jeg ikke var i form. Så utrolig tullete man blir av å tenke for mye på ting! Noen som har noen gode tips?:)

Fortsetter under...

hadde det akkurat slik med nr 3:) kvidde meg vanvittig:) gikk våken natt og dag....fikk hjelp på føden og ekstra timer med jordmor....pluss gikk til akkungpungtør og tok pusteøvelser...ja, prøvde alt...

det endte med at eg sovna fra hele fødselen og vakna med 8 cm opning da var det bare på presse han ut:) ikke bedøvelser eller noen ting... hadde aldri trudd at det var mulig å sovne fra nesten hele fødselen! heldigvis var vi på sykehuset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...