kinaputten Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Her i huset takler ikke mannen det særlig godt. Særlig ikke på natta. Stakars mini er tross alt bare 8 uker og sover noen ganger ikke så godt om natta, og som i natt har han vært våken fra kl 5 og ikke funnet roen etter det. (er igang med å lage fennikel te til han). Mannen min blir utrolig sur og gretten og sier dumme ting. Blander seg også i hvor mye jeg ammer han, dvs han synes jeg ammer for mye. Har foreslått at han eller jeg flytter inn på gjesterommet for en periode, sånn at han får sove og vi ikke plager han med gråt og spiselyder. Huff, blir så frustrert....
Mamma's Magic Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Mannen min takler barnegråt bedre enn meg:) Jeg kan bli veldig sliten, men han er tålmodigheten selv. Stakkars deg, høres slitsomt ut med en mann som mener du ammer for mye! Og som blir sur for at en 8 uker gammel baby lager lyd! Dust er det første som slår meg. Grow up!
enits40 Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Mannen min takler det heller ikke, og har flyttet inn på gjesterommet for lengst. :-) Det synes jeg er greit, og skjønner at han har behov for å sove mer sammenhengende når han jobber, men.. også på dagtid er han mer utålmodig med skrik, og legger ofte baby fra seg når han skriker. Det synes jeg er litt hjerteskjærende, og det går ikke lenge før jeg iler til og henter han opp til meg....Og dermed blir det nesten alltid jeg som går og bærer og bysser.... Kanskje det ligger tøff taktikk bak? ;-)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 samboeren min takler også dårlig babygråt, synes det er så rart for har jo en datter på 2 år å da var han super tolmodig og hun hadde kolikk!! men med gutten som skriker max 1,5 time i døgnet blir han sur å sier stygge ting å viser tegn til at han ikke liker sønnen sin. men han sier han gjør det, å etter tilsnakk fra meg så har han komt seg, for han også kunne legge han fra seg når han gråt, å la være å trøste han, men har sagt jeg heller vil han skal be meg ta over dersom han ikke føler han får det til.. så han er flinkere nå
kinaputten Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2010 godt å høre at jeg ikke er den eneste med menn som ikke liker/takler babygråt. Og han er selvstendig næringsdrivende og jobber hjemmefra, så det er ikke verdens undergang om han er litt trøtt før han starter på jobb. Han kommer seg uansett ikke inn på kontoret før i 9.30 tiden..... Men det går seg sikkert til etter som mini vokser og sover lengre (forhåpentligvis) men mamman selv er super trøtt idag
Nybakt mamme til prins<3 Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Jeg hadde iallefall ikke taklet å ha en slik mann som hadde sagt stygge ting osv viss prinsen min gråt, da hadde jeg mildt sagt klikket!! Heldivis har jeg en super tålmodig mann som tåler meget mye:) meeen så har vi jo også fått verdens snilleste gutt og da;)
Pumba78 Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 Min er helt fantastisk, mye bedre enn meg. Den første måneden hadde vi kvelder der han gikk rundt med hylende baby i 3 timer og lot meg sove med ørepropper. Det hender han tar henne om morgenen også i helgene så jeg får et par timer da. Selv blir jeg gal og stressa av hyling... Men han har en ekstremt stressende jobb så her er det jeg som tvinger ham til å sove på det andre rommet noen netter for at han ikke skal bli helt utslitt.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 26. desember 2010 #8 Skrevet 26. desember 2010 Min mann takler gråt utrolig bra. Gutten vår hadde kolikk de første 6 ukene av sitt liv, og hadde det ikke vært for min mann hadde jeg nok flydd på veggene. Unnskyld meg men hva for noen mannfolk er det dere har som blir sint og sier stygge ting til/om babyen fordi den gråter. Det er jo som regel en grunn til at de gråter, fordi de har vondt en plass eller lignende.. også skal pappaen stå å kjefte på dem i tillegg?? Nei vettu hva, DA hadde jeg klikket!!
*shehasmyheart* Skrevet 26. desember 2010 #9 Skrevet 26. desember 2010 Å bli sur og gretten fordi en baby gråter...? Nei, det gjør heldigvis ikke mannen min. Da hadde jeg blitt veldig lei meg! Og fått veldig vondt av barnet ikke minst. Stakkar. Hvordan skal barnet ellers få sagt i fra? Mannen min blir ikke irritert. Men han klarer heller ikke høre på det. Så han tar han opp ganske kjapt. Mannen her sov på sofaen en liten periode. Pga alle lyder på natta. Det kan være greit. Så slipper du bli stresset på natta i tillegg. Og lukk ørene ang amminga. Du som vet best der:) Og til slutt: snakk med mannen om dette. Sånn kan dere ikke ha det. Lykke til:) Og fortsatt god jul:)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. desember 2010 #10 Skrevet 27. desember 2010 Joda her i huset er det nok absolutt mammaen som har mest tålmodighet angående babygråt, men hva mener dere med at de sier stygge ting? Her har det falt et par kommentarer som jeg har tatt ille opp, og vi har snakket om det i ettertid, men jeg må innrömme at det gjör meg litt tankefull angående hva som kunne blitt sagt om det hadde värt en "ekstrem" situasjon med veldig sliten pappa og barn i f.eks. trassalder...for jeg trodde bare ikke man kunne bli sint på et lite barn som gråter fordi det pröver å formidle et eller annet ubehag...
kinaputten Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 27. desember 2010 Nå sa jeg ikke at han sier sygge ting til babyen. Sa at han sier dumme ting, stor forskjell. feks synes han at jeg ammer for ofte, dvs det er derfor mini har vondt i magen og gråter. Og det er om natta etter mange timers gråting at han blir gretten, og jeg kjenner manges menn som ikke er særlig tolmodige om natta. Dog hadde det vært superfint å ha hatt en gråte-tolmodig mann, men kanskje hadde han hatt andre mangler og feil istedenfor, hvem vet. Dessuten er jeg også veldig nærtagende i disse ammetider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå