Gjest Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Noen som vet hva som skjer dersom mor blir sykemeldt under permisjonen sin?
Vimse + gullene Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 heisann! Gratulerer med hurtig familieøkning! Vet ikke helt hva du sikter til, men far kan søke om å overta din permisjon dersom du blir sykmeldt/ute av stand til å ta deg av baby. Sykepenger gjelder også som opptjeningsgrunnlag for nye permisjonspenger. Masse lykke til
Gjest Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Takk for det:) har begynt å lese om tvillinggraviditet, og ser da at det er vanlig å sykemeldes fra uke 20-22, og at det er kjempeviktig med hvile. Jeg er jo hjemme i permisjon, og lurte litt på hva som skjer da, dersom jeg ikke skal kunne løfte lillegutt ogstyre og herje med han?? (Han er en aktiv liten en på 6 mnd nå) ...
Canari Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Vil mene du da får utsatt permisjonen. Bare husk på melde fra til arbeidsgiver om sykmeldingen samme dag du får den. Hør med NAV eller arbeidsgiver hvordan du praktisk går frem.
Guttemamma75 Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 Du vil nok ikke kunne få utsatt permisjon pga dette nei.. OM du blir så dårlig at du ikke kan ta deg av det barnet du har så må dere søke om at far får overta din permisjon (forutsatt at han har opptjent rett til det). Det er ikke noe poeng å få utsatt din permisjon da retten til permisjon for barnet du har faller bort i det de nye barna blir født...
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Ja, det stemmer at enten må faren ta over din del eller så faller permisjonen vekk hvis du blir sykemeldt frem til neste fødsel. Men du? Gratulerer så mye med to babyer i magen!! :-)
Gjest Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 Takk JuniGull10 og mange drømmer... Vil nok ikke være noen vits at jeg utsetter permisjonen nei, som sagt over her så havner jeg i ny permisjon igjen:) Flott å få vite at far kan ta over permisjonen dersom d blir aktuelt:) Han har opptjent rettigheter til det. Takk for hjelp alle dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå