InsomNina Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Av ren nysgjerrighet.. dere som har fått strekkmerker.. i hvilken uke kom de? Kommer de over natten, eller kan man gradvis se dem komme? Er i 36. uke og har enda ikke sett noen Nyter de få positive tingene fra dette svangerskapet, selv om jeg gjerne skulle byttet kvalme og oppkast i over 30 uker med noen strekkmerker
Reese Skrevet 25. desember 2010 #2 Skrevet 25. desember 2010 Bank i bordet! Jeg har ikke fått noen strekkmerker dette svangerskapet:D Men sist fikk jeg mange. Det begynte gradvis rundt om på kroppen. Magen sprakk sist og det var i fullgåtte 36 uker faktisk. Jeg var hos legen på kontroll en onsdag på kontroll og han kommenterte hvor fin magen min var som ikke hadde sprukket. Dagen etter, torsdag så det ut som europakartet var risset inn. Det er nok veldig individuelt.. Men huff, jeg forstår deg godt om du har slitt med kvalmen så lenge. Strekkmerker er ikke den verste skrekken etter et svangerskap.Man blir jo fin igjen
Trollmor til 2 Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Jeg husker ikke når strekkmerkene begynte å komme første gangen, men de kom etappevis mot slutten. Jeg sprakk så jeg begynte å blø et par steder. Denne gangen har jeg foreløpig ikke fått nye strekkmerker. Har igjen litt over 1 mnd til termin nå =) Jeg hadde mange strekkmerker allerede før jeg ble gravid. Fikk de fleste i puberteten. Strekkmerker er jo hormonbetinget og ikke nødvendigvis noe man bare får under graviditeten. Søsteren min fikk kun et lite merke ved navlen da hun var gravid med nevøen min. Strekkmerkene vil aldri bli helt borte. De vil alltid være der, til minne om den fantastiske jobben man har gjort. Men de vil bli mindre synlige med tiden. Hvor mye mindre de blir avhenger av elasiteten i huden din, hvor store/dype sår du får osv, osv. Jeg håper veldig at jeg slipper å få flere strekkmerker enn de jeg allerede har, men jeg regner med at det kommer flere nå mot slutten av denne reisen. Men jeg ville aldri ønsket å bytte ut kvalme og oppkast mot strekkmerker. Kvalmen blir borte, strekkmerkene blir...
strekkmerketrollet Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 i mine 2 første svangerskap kom strekkmerkene etter uke 37... og da eksploderte det! Jeg ser ikke ut Nå er jeg i uke 34 og de gamle strekkmerkene har nå begynt å få farge igjen...
ede Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 38+2 og har enda ikke fått noen. Ikke smurt eller gjort noe som helst. Er nok veldig individuelt og avhengig om størrelsen på magen og deg selv i utgangspunktet.
Gjest Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Jeg er straks uke 36 og har ikke fått noen *bank i bordet* Har vært flink å bruke babyolje i dusjen og masse fuktighetskrem. Om dette er grunnen aner jeg ikke, men skader ikke å prøve da
mor til en stor og liten Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 Jeg er i uke 39 og har ikke fått noen. Har heller ikke smurt meg med noe. "Guttemage". Fikk bare ett par stk små rundt navelen i første svangerskap. (Gutten var 3500 g.) Fikk noen små på undersiden av puppene i den verste ammeperioden, tror det er det iallefall.. De hadde aldri mørk farge men kjenner litt skrukkete hud når jeg stryker over områdene. Men har så små pupper at jeg fikk ikke noe heng. Blir spennende å se om det blir noen nå!
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 26. desember 2010 #8 Skrevet 26. desember 2010 Jeg er i uke 30 og har smurt noe hinsides, men i går etter jeg hadde dusjet brast jeg ut i gråt da så jeg små strekkmerker på utsiden av lårene mine... Mamma fikk ikke noe med meg og hadde håpet jeg var like heldig, men neida.. Ble faktisk kjempe lei meg. Men har lest at de blir mindre etter fødsel. Nå håper ejg bare på at jeg IKKE får fler og iallefal ikke på magen... lilla var de også,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå