Gå til innhold

Min drømmefødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer fødselshistorien om min drømmefødsel, da lille Leo kom til verden :D

21.desember begynte som en helt vanlig dag. Jeg sto opp med storebror Lukas, så på barnetv og spiste frokost som vanlig. Jeg merket mens vi satt å så på tv at jeg hadde uvanlig mye kynnere, men tenkte ikke noe over det, fordi termin ikke var før 02.januar.

Hele den dagen skulle det ingenting før jeg fikk kynnere, og de var vonde. Presset skikkelig oppover, og tok pusten fra meg noen ganger!

På kvelden etter Lukas hadde lagt seg, fikk jeg smått med ubehag i ryggen også, samtidig som jeg hadde kynnere i magen.

Siden de kom så ofte, gikk jeg inn på rieteller.no og tok tiden.

De var regelmessige, med intervall på 4-9 minutter, og varte i 45 sekunder hver. Fortsatt tenkte jeg ikke at noe var på gang.

Men utover kvelden gikk ubehaget til å bare være i korsryggen, og jeg bestemte meg for å gå å ta en dusj. Deretter gikk jeg og la meg, sovnet med en gang, ca klokken 23.

Jeg våknet etter en time av at ryggen verket og strammet, men det var fortsatt ikke vondt.

Vi gikk inn på rietelleren igjen, og da hadde jeg 3 minutters intervall, og de varte i ca 50 sekunder.

Jeg ringte føden, og forklarte åssen det lå an. De trodde ikke noe var på gang, men jeg kunne jo ta meg en tur for en sjekk om jeg hadde lyst. Klokka var blitt 00.45, og vi bestemte oss for å dra. Sambo hentet mammaen min som kunne være barnevakt, og vi dro til sykehuset så fort de kom tilbake.

På veien fra Moss til Fr.stad begynte jeg å få litt vondt i ryggen, og da vi var ganske nærme sykehuset var det så vondt at jeg måtte stoppe og klage en god del :P

Jeg kom opp på B7 fødeavdeling kl.01.55, og fikk et rom. Der undersøkte de meg, og jeg hadde 6 cm åpning!

Jeg fikk lystgass, som ikke hjalp noen ting... Så fikk jeg noe annet sprøyte greier i ryggen som de kalte vepsestikk, og det var i hvert fall ikke noe godt! Jeg klagde noe voldsomt, nå VAR det vondt!!

Men, så fikk jeg pressrier, og etter fem press var gutten min ute, kl 02.39. Revnet ikke i det hele tatt.

Det hele tok ca tre timer, foruten om kynnere på dagen.

Hadde styrtfødsel med storebroren ( 1 time og 25 minutter ), så trodde det skulle gå fortere denne gangen. Det gjorde det ikke, men det gikk absolutt veldig greit :)

Gutten min har kost seg veldig inni der, med sine 3865g, 48cm og 34,5 ho.

Gikk ned 400g til hjemreisen.

Så i går hadde vi verdens koseligste julaften, alle fire, med alle i familien til stede :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye med lille Leo :-) så fint at alt gikk fort og bra :-) jeg har og lyst på en rask fødsel denne gangen, men har mine tvil :-)

kos dere masse i romjula :-)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten:) Høres ut som en drømmefødsel ja:) Så deilig da:) Lykke til videre og en fortsatt god jul, kos dere:)

Skrevet

Gratulerer :))

Skrevet

For en flott opplevelse :-) Gratulerer sååå masse!!

Skrevet

Gratulerer så mye!! :)

Høres nesten litt ut som min første fødsel dette. Er spent på hvordan den blir denne gangen.

Ønsker dere lykke til fremover og fortsatt god jul og godt nyttår! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...