Gå til innhold

8 mnd og plutselig endring på alt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har lagt seg uten en lyd siden hun ble født, å så si aldri skreket. Nå på dagen da hun ble 8 mnd vil hun ikke legge seg, bare snur seg i senga å opp på alle fire å står å stanger fremåtilbake å griner for hun finner ikke roen.

Om nettene våkner hun utallige ganger å gråter, noe hun aldri før har gjort... Er det noe med de når di blir 8-9 mnd eller? forstår ingenting jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det kan være tenner / jeksler? Hun vet jo ikke hvordan hun skal formidle det så da gjør hun jo alt for å få oppmerksomhet?

Skrevet

Tja... storebror her hadde det slik da han ble halvåret ca. Det vil si at når det gjelder natten så har det hele tiden gått i bølgedaler- perioder med flere oppvåkninger og med få eller ingen oppvåkninger (han bruker smokk og sovner så snart vi putter inn smokken og/elller legger han ned igjen...)

Jenta er midt oppi greia nå, med å ikke ville sovne selv- har måttet gå med henne for å roe henne ned, rugget på vogna o.l- har altså trengt hjelp til å roe seg ned, noe hun har klart selv før. Hun er nå 7 mnd...

Mener at storebror hadde samme greia igjen da han var 10-11 mnd.

Det jeg gjorde- og gjør med vesla er samme som man gjør med mindre barn for å lære de å sovne selv. Kan innebære litt skriking, men de små lærer utrolig fort. Krever litt tålmodighet og utholdenhet et par- tre dager, og at man føler litt på hva slags skriking det er osv. men har funka her i alle fall...blir ikke så mye skriking likevel faktisk, og rutinene kom greit tilbake etter noen dager:) Jeg ble litt i stuss da plutselig legging ikke gikk som en drøm lengre, og lurte også på hva som skjedde... tror kanskje det er perioder de trenger litt hjelp, virka sånn her i huset i alle fall:) Å fortsette å holde på rutiner fant jeg ut var greit, men de trener å komme over kneika liksom... Nå kan det sikkert være andre ting som forårsaker dette, men hos oss gikk det i alle fall greit over:)

Skrevet

Dette er AKKURAT som om jeg skulle skrevet det selv for noen uker siden. Poden er nå 8mnd og 3 uker og han sliter fortsatt litt med nattesøvnen på natta, men nå våkner han som regel bare en gang,isteden for flere som han gjorde for noen uker siden.

Vi har også slitt mye med leggingen den siste måneden,men har blitt bedre nå.

mest sannsynlig er det utviklingssprang(de er i ferd med å lære noe nytt eller lignende) og/eller separasjonsangst(redd for å bli forlatt).

Her hjalp med å sette på en liten lampe til han, i tillegg til at vi har døren oppe (han har rom i 2.etg) så han hører lyden av tv og oss.

man kan også prøve med lav musikk.

Ellers er det bare å trøste seg med at det går som regel over igjen for de aller fleste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...