ChrisLuka Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 hei! jeg har en liten gutt på litt over 4 uker, verdens herligste selvfølgelig men, den siste uka har han begynt å skrike så innmari mye, både dag og kveld... og jeg vet at jeg ikke har nok melk til å fullamme, så jeg delammer han og gir flaske ekstra. problemet er bare det at da vet jeg aldri helt nøyaktig hvor mye han får i seg, men etter amming får han en flaske alt fra 60 ml til 120 og sovner da stort sett og sover i alt fra en til tre timer før han våkner. det jeg lurer på, hvor mye spiser deres små på samme alder? jeg vet liksom aldri om han er mett og fornøyd for han skriker jo hele tiden, og leter etter puppen hele tiden og det virker som han har et stort sugebehov hele tiden... begynner å bli litt frustrert her... i følge helsesøster har han visst fått litt for mye i og med at han hadde gått opp over 350 g sist uka, men det var før han hadde bæsjet mengder senere på kvelden... han tar heller ikke smokk, selv om vi virkelig prøver... takk for gode råd og tilbakemeldinger! =)
cadence Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Magevondt? Luft? Vesla mi slet veldig med det da hun var 3-6 uker gammel (nå 8 uker) og det var skriking 13 timer i døgnet, minst!...Og hun hadde et enormt sugebehov- jeg lot henne bli kompis med smokk veldig tidlig (3-4 dager gammel), og hun finner en tommel eller annen finger å suge på også ved behov. Prøv å putte smokken i munnen hans mens han ligger inntil brystet ditt, slik at du kan smette smokken inn i munnen hans når han slipper puppen... Det jeg prøvde: *Kuttet ut melk og melkeprodukter i min kost. Reduserte også kullsyre- og koffeininntaket til et minimum. *Amme-te (Mor drikker den. Inneholder anis, fennikel og karve)- den skal hjelpe mot luft i magen hos baby. *Minifom kjøpes på apotek og kan gis før hvert måltid. * Kiropraktor. På vesla fant kiropraktor 3 låsninger som selvsagt var plagsomme og vonde for henne. (Manuellterapeut er derimot gratis for spebarn)
Pumba78 Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Kjøp infacol - dråper fra England om det er magevondt (pupp hjelper på magevondt så kan være det?)- har hjulpet vår masse, hun hyler nå mest bare når hun er sulten eller overtrøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå