LykkeLiten2011 Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Hei Jeg er i uke 30+4 og har i de siste dagene hatt voldsomme smerter nederst i magen. Dette kan minnes som sterke menssmerter. Jeg har også smerter i forbindelse med bekkenløsning. Andre som opplever dette? Jeg lurer så mye på hva dette kan være. Jeg trodde at kynnere begynner øverst på livmoren og går nedover, men jeg har kun vondt nede. Eller kan det ha en sammenheng med bekkenløsning og symfyse?
Einige Skrevet 25. desember 2010 #2 Skrevet 25. desember 2010 Jeg har også hatt "menssmerter" - muligens ikke så sterke som dine, men nok til at jeg lurte veldig. Spurte jordmor, og hun sa at det KAN i noen få tilfeller være tegn på at man føde tidlig, MEN at det for de ALLER fleste bare er et ufarlig modningstegn, som kan feks kan komme som en reaksjon på at ungen driver og fester seg og dermed presser hodet mot alt mulig nede i bekkenet. Jeg håper på det siste (er 33+5) og det hørtes ut som om det var absolutt det vanligste - så det er vel da liten sjanse for fare på ferde. Det er vel likevel greit å spørre på neste sjekk, man vet jo aldri!
Smurfelykke Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Hei! Jeg har hatt de samme smertene oxo, både på julaften og dagen før. Likner veldig på menssmerter. De satt på høyre siden ned mot lysken hos meg. Tror det er modningsrier eller kynnere, så tar det helt kult ;o) Tror ikke bebisen er på vei riktig ennå. Er 34 + 0 idag.
LykkeLiten2011 Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2010 Takk for svarene Einige og Smurfelykke ) Jeg syns egentlig det høres ganske logisk ut at dette kan være et modningstegn - at babyen driver å fester seg. Men er jo "bare" i uke 30 og kan babyen feste seg så tidlig? Må si det frister ganske mye å ta seg en paracet eller pinex når disse vondtene står på som verst...men prøver hardt å holde meg unna for babyens skyld )
LykkeLiten2011 Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2010 Hei igjen I hele går og i natt hadde jeg sterke "menssmerter" igjen, og jeg bestemte derfor å dra til legen i dag. Jeg ble henvist til gynekolog/ultralyd med en gang og det viste seg at livmorstappen er 1 cm for kort - altså risiko for en fortidlig fødsel :/ Og jeg er bare i uke 31+2...skummelt...fikk beskjed om at jeg må holde meg helt i ro de neste ukene. Huff ser ikke fram til flere uker til på sofaen :/ Andre som har opplevd eller opplever det samme?
de tre bukkenebruse Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 hei=) har også hatt menssmerter de 3 sisste dagen og hadde det for noen uker siden også. er 31+ uker. og jeg har det også bare nederst i magen,av og til kjennes det litt i ryggen.spurte legen min om det kunne være farlig men han sa at så lenge jeg ikke begynnte å blø så var det ikke det. men skal høre med jordmor også når jeg skal på kontroll der. er litt godt å høre at det er flere som opplever dette=) hørest ikke godt ut at livmortappen din hadde blitt mindre nei =/
urmoderen *mamma* Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 Mistet slimproppen og hadde menssmerter i uke 32, livmorhalsen var da på knappe 2cm og hadde 1cm åpning. Fikk også beskjed om "å ta det med ro", ikke ta varme bad etc. Er nå i uke 38 og satser på at han holder seg der han er til over nyttår Roet seg med at jeg roet ned, så det er vel verdt et forsøk! Klem og lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå