Tieran Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Jeg tok en graviditetstest på lilleJulaften som var helt blank. Da jeg er litt snål på graviditetstestene (fikk 5 g.tester og mange el-tester i pakken fra billigtester), så tenkte jeg at jeg skulle teste ut el-test i dag. Ikm til tirsdag. El-testen viste en god og sterk kontrollstrek og en ganske sterk test-strek.. Noen som vet hva dette vil si? Jeg har lest på pernille.info om at det er en usikker måte å teste på, men det vil vel si at jeg har litt hcg i urinen? Eller...? *Gal av undring*
CI82 Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Står om det på pernille.info. "Eggløsningstester påviser LH (luteiniserende hormon) som er et hormon knyttet til eggløsning. Graviditetstester påviser hCG (humant chorion gonadotropin) som er et hormon knyttet til graviditet. LH og hCG er nesten identiske på molekylnivå, eneste forskjellen er at hCG har en betakjede i tillegg. For å bruke en enkel sammenligning; LH og hCG er som identiske tvillinger, bortsett fra at hCG har på seg en rar hatt. Eggløsningstester sjekker urinen for den delen av molekylstrukturen som LH og hCG har felles ("ansiktet på tvillingene"), og vil derfor slå positivt ut uansett hvilken en av "tvillingene" LH / hCG den finner"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå