Gå til innhold

Soverutiner dagtid 5-6 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mye barnet ditt sover på dagtid (gjerne nattetid også)

Min pleide å være våken 2 timer sove 2 timer hele dagen,men siste to ukene har dette endret seg veldig!

Våken 3 timer ,sove 45 til 60 minutter.....dette gjentas 3 ganger i løpet av dagen, før han legger seg for natten kl 19. Dette gjør at han har gått fra 5-6 timer dagsøvn til bare 2 max 3

Er ikke det veldig lite og plutselig?

Har også endret seg litt på natten (heldigvis)

Sov før fra 19....men våknet igjen 3-7 ganger for mat....og morgenen startet kl 5.....sharp.....hver dag!!

Nå sover han fra 19 til et sted mellom 2-4,pupper og sover til 5.30-6.00

Men uansett er jo totaltiden på søvn i døgnet gått fra 16 timer til 12-13

(er ikke det litt lite for en på snart 5 mnd?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prinsen våkner en plass mellom 6-7. tar seg så en times kvil fra ca 8-9.

så en ny kvil rundt halv 11 til en plass mellom halv 12og halv 1.

har seg så en ny kvil ca kl 5 til ca halv 6. legger seg for kvellen ca 7. såver så hele natta. jeg syns min sover lite,,,

Skrevet

Tuppe som våkner ca 07-07.30

klar for dupp i 9-9.30 tiden. Sover ca 2 timer men ofte 3 timer også. Er da våken i ca 2 - 3 timer til, sover så allt fra 1-2 timer (av og til 30 min) Er så våken til hun legger seg kl 19. Har fprtsatt ett måltid på natten. Ble 6 mnd nå nettopp.

Så som oftest har a 2 dupper men av og til kan det bli 3 hvis hun våkner tidlig etc.... :)

Skrevet

da poden var på den alderen sov ikke han noe mer heller.

Han sov 20-30 min x 3 så til sammen ble det veldig sjeldent mer enn 1,5time søvn på dagen. sov ca 10-11 timer om natta.

Nå er han nede i to dupper på 30 min om dagen(han er snart 9 mnd)som regel. Noen dager blir det fortsatt tre men det er sjeldent..

Ville ikke bekymret meg for sovingen. Så lenge babyen ikke er stuptrøtt og dårlig humør tror jeg de regulerer dette fint selv. :)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Guttungen her har sovet 3 faste lurer hver dag fra han var 3 mnd, men fra han var 5 mnd har han vekslet mellom 2 og 3. Han våkner ca kl 08.00 og tar normalt første lur kl 09.30, da sover han ca 1,5 time. Han er våken i 2 timer, før han så tar en lur til på ca 40-60 min. Det hender vi får han til å ta en lur nr 3 og da blir det ca 40 min til. Han legges kl 19.00 og sover stort sett hele natten (uten mat også). Han er 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...