Gå til innhold

Vannet har gått!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nok ikke den julaften jeg har drømt om i år. Etter å ha blødd litt siden 13 des tok det seg veldig opp nå i dagene før julaften. I 18 tiden igår ble det enda verre, og smertene jeg har hatt til tider kom for fullt igjen. På akutten på sykehuset fant de hjertelyd, men nesten ikke fostervann. Dommen var klar etter at både gynekolog og overlege hadde sjekket leeeenge: Fosteret lever, men jeghar en truende abort og de tror jeg vil abortere i løpet av kort tid... Så her ligger jeg, blør mye, og venter på smerter eller andre ting som tyder på at fødsel er i gang. Med mine 17 uker kan de ikke hjelpe meg og jeg bare håper nå at dette går fort... Er veldig lei meg.... Men de var helt klare på at fosteret verken var levedyktig eller ville klare seg med så lite fostervann...

Så da var det min tur til å oppleve det verste etter 17 uutholdelige uker med kvalme, utmættende og smerter og blødninger.

Lykke til dere andre!

Jeg håper jeg blir raskt ferdig med dette slik at jeg kan få en positiv vinter som jeg kan fylle med gode opplevelser!

Klem

lykke til dere andre!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142707453-vannet-har-g%C3%A5tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg! Vil bare sende deg en god klem, så trist at noen må oppleve det her. Jeg vet litt om hvordan du har det, har selv opplevd å måtte avbryte svangerskapet i uke 20 etter at ordinær ultralyd fant en veldig syk liten jente. Husker jeg følte meg så tom og forbannet, etter å ha slitt med kvalme til tusen i alle ukene så var det det man fikk igjen for det liksom?.. Jeg håper du har noen rundt deg som gir deg alt du trenger.

Jeg føler virkelig med deg..du kommer igjennom det men gi deg selv tid.

Ingen fortjener det her, og jula skal liksom være en festhøytid med familie og gode venner. Jeg har ikke ord for hvor j....jeg synes dette er.

Sender deg alle mine gode tanker.

Klem fra

Annonse

Huff, så utrolig trist å lese!!!

Husker bare at hun på jordmødrene som det gikk vannet hos tror det også var i uke 17, og som lå helt til fødselen i uke 29 tror jeg det var som det gikk bra med!

Mange trøsteklemmer fra

Huff, syntes det var forferdelig at du måtte oppleve å få en så tung beskjed! For noen tunge timer du må ha hatt nå!

Som hun over tenkte jeg også på hun i "jordmødre" som hadde vannavgang. Tror hun var i uke 15, og i dag har hun en fin liten gutt, men som ble født en del uker for tidlig.

Men jeg tror ikke hun hadde blødninger. Aner jo ikke hva forskjellen er, men har jo alltid et lite håp om at det går bra tross legenes dystre spådom..

Har de rett, så håper jeg også at det hele går fort for deg. Håper du slipper å vente, og håper du slipper store smerter. Føler virkelig med deg! Det er ingen ord som dekker hva en føler. Sender deg bare en stor klem! Dette var urettferdig, men ting fungerer visst ikke slik.. :o(

Annonse

Jeg vet om 2 som fikk vannavgang i uke 12 og måtte ligge i sengen på sykehuset gjennom hele svangerskapet. De fikk begge friske sønner. Så er det ingen mulighet for deg å gjøre det samme?? Fosteret lever tross alt og du lager nytt fostervann hele tiden. Synes at gynekologene burde legge deg inn og prøve i hvertfall.

Hei alle sammen, og takk for mange hyggelige hilsener! Dro innom sykehuset før idag, siden jeg blødde noe,er i natt. Alt var fremdeles ved det samme. Babyen lever og beveger seg og fostervannet er minimalt. Væskeansamling utenfor livmor kan tyde på blødning fra normale , men det vet man ikke. Siden jeg synes dette er en stor psykisk påkjenning har jeg fått time med ovlegen på fødeavdelingen imorgen. Hun er kjempearbeid, og jeg er spent på å høre hennes dom. Om det virkelig ikke er liv laga, tror jeg vi søker om abort, slik at ventetiden snart kan være over.... Minuttene er evig lange nå mens vi bare venter!!!

Jeg spurte idag om det var sannsynlig at fostervannet kunne bygge seg opp igjen og da sa hun at hun trodde neppe det var mulig, så lite som jeg har.. Da jeg spurte om det kom til å ende med abort sa hun at noe annet ville overrasket henne... Så da sitter vi her igjen! Gleder meg litt til imorgen, hvis jeg kan få flere svar og komme videre i prosessen!!

Wish me luck!

Klem

masse lykke til i morgen.. Håper at alt ordner seg for dere.. det er forferdelig det dere må igjennom..

jeg har selv mistet da jeg var 21 + 5, og det var pga tidlig vannavgang. riene kom av seg selv, og lille gutten vår ble født 6 timer etter vannavgangen.. men det var pga en infeksjon, så den fødselen var ikke til å stoppe..

men jeg har da hørt om flere som har hatt tidlig vannavgang, men det alikevel har gått bra med..

jeg håper virkelig at dere er av de som det går bra med..

masse lykke til.. :)

Kjære kjære deg

Ville bare ønske deg lykke til idag. Håper du får god hjelp, aller best hadde det jo vært å høre at dette kan gå bra, men om det ikke skulle være sånn, så håper jeg de vil hjelpe deg så du kan bli ferdig med dette.

Mange mange varme tanker til deg idag og tiden fremover

Hei alle sammen!

Tusen hjertelig takk for alle lykkeønslninger og gode ord...

Vi var på sykehuset idag, hos overlegen på fødeavdelingen. Hun var fantastisk, informativ og ærlig. Vi føler oss mye roligere nå, selvom vi ikke vet noe mer om utfallet.

Undersøkelsen viser et vitalt foster med normal str og hjertelyd, bevegelser i armer og bein. Jeg blør fra normalen. Den har løsnet helt nederst og blødningen kommer derfra. Livmorhalsen er ikke forkortet, og den er lukket. Alt dette er jo ting som ikke er noe å være så fortvilet over. Problemet er at jeg ikke har fosterevann. Jeg lekker ikke fostervann akkurat nå, så det eneste håpet er at kroppen min klarer å lage nytt. Ikke så veldig sannsynlig siden jeg ikke har noenting....nesten...ingen forskjell disse tre dagene... Så regber ikke med at det skjer med det første. Vi skal tilbake på fredag, og om det ikke er mer fosterevann da, blir vi sendt til riksen neste uke, for å få ytterligere en eksperrtvurdering om videre fremdrift, abort eller ikke.

Vi har et ørlite håp, noe som gjør dagene lettere, men jeg forsøker p innstille meg på at det verste er i ferd med å skje! Tiden vil vise...

Uansett føler vi oss i trygge hender nå og det hjelper iallefall litt....!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...