(Oktober) Skrevet 25. desember 2010 #1 Skrevet 25. desember 2010 Mona Kari May Nina Eli Elin Inger Britt Åse Inga Karen Margot Marit Else Liv Eva (jeg liker!!) Heidi Marianne Linn Hege Olav Nils Arne Einar Harald Odd Leif Svein Thor Per Jan Knut Rolf Geir Morten Trond Frode Rune Terje Bjørn Karl Åge Henry Er vi klar for en ny generasjon med disse navnene? Eller er de "fortsatt" harry og passer best på en mann i 50-60 årene? Hvilke liker du? Og hvilke er på "bottom-3"? God jul;)
namedrop85 Skrevet 25. desember 2010 #2 Skrevet 25. desember 2010 Mona - litt kjedelig Kari - koselig May - foretrekker Maja Nina - kjedelig Eli - koselig Elin - koselig Inger - kjedelig, gammeldamenavn Britt - kjedelig Åse - koselig Inga - liker ikke Karen - ikke så fint Margot - litt rart navn Marit - ok Else - nei Liv - ok, litt kjedelig Eva (jeg liker!!) - jeg liker også Heidi - helt ok Marianne - ok, litt fint Linn - fint men veldig kort Hege - helt ok Olav - pent Nils - kjedelig Arne - fælt navn.. :-/ Einar - solid norsk navn, men veldig gammelnavnmann for meg Harald - ganske fint Odd - foretrekker "Oddvar" Leif - kjenner bare gamle storrøykende menn som heter det Svein - helt ok Thor - ok, liker lengre versjoner av Tor: Torgeir osv Per - ok, ville aldri brukt Jan - ok, foretrekker Johan/Johannes Knut - ok, ville aldri brukt Rolf - ok, ville aldri brukt Geir - ok, litt sjarmerende Morten - ganske fint, søtt Trond - ok, ville ikke brukt Frode - Frode Frode Frode kommode... så nei Rune - kjedelig Terje - veikt navn for en gutt Bjørn - flott! Karl - dårlige assosiasjoner til snobbete folk Åge - nei.. Henry
sommertiara Skrevet 25. desember 2010 #3 Skrevet 25. desember 2010 Tror ikke vi er helt klar for de fleste av disse navnene igjen. Jeg liker Heidi godt og litt Marit og Eva. De verste jentenavnene er Hege, May og Eli. Liker Olav, Harald, Leif, Thor og Bjørn og når jeg tenker etter så er ikke Einar, Knut og Terje så ille heller. De verste er Rune, Frode og Henry. Olav og Harald har vel aldri vært harry?
Tutto og snuppo Skrevet 25. desember 2010 #4 Skrevet 25. desember 2010 Nokon av namna håpar eg aldri vert tatt i bruk igjen, men det er ein del fine namn òg! ;-) Topp tre: Else Inga Inger eller Marit Olav Harald Svein Bottom 3(eller 7..): Kari Inger Britt Åse Karen Heidi Hege Odd Per Jan Rolf Bjørn Karl Åge
LilleBitteliten Skrevet 25. desember 2010 #5 Skrevet 25. desember 2010 De jeg liker, rangert: 1. Karen - Nydelig og sterkt! 2. Liv - Vakkert! 3. Inga - Flott! 4. Eva- Fint! 5. Kari - Stilig navn! Kult. 6. Elin - Skjønt! 7. Inger - Koselig og skjønt navn. Vet om vakre mennesker som heter det :-) De jeg ikke liker, urangert, men kommentert: Mona - Helt ok navn. May - Nei, det er ikke noe fint. Synes det er litt harry. Nina - Lite pent navn. Intetsigende og kjedelig. Eli - Det kan være litt koselig. Skjønt. Men liker det ikke direkte. Britt - Nei. Åse - Nei. Åsa er bedre. Margot - Litt kult, men ikke noe pent. Marit - Nei, kjedelig. Else - Liker ikke. Elsa er vakkert! Heidi - Nei, liker ikke noe særlig. Marianne - Kjedelig. Ikke pent. Samme som Nina. Linn - Kjedelig. Hege - Dette synes jeg er direkte stygt, beklager. "Bottom-5"(måtte utvide, hehe): Hege, Marianne, Nina, Britt, May De jeg liker, rangert: 1. Karl - Vakkert! 2. Olav - Vakkert og sterkt! 3. Nils - Flott navn! Stilig 4. Arne - Koselig! Jeg liker det, jeg. De jeg ikke liker, urangert, men kommentert: Einar - Helt ok. Harald- Helt greit. Odd - Nei, ikke fint. Leif- Direkte stygt. Svein - Direkte stygt Jan - Nei. Rolf - Stygt. Geir - Stygt Morten - liker ikke. Men mye bedre enn de to over. Trond - Nei. Men fortsatt bedre enn Geir, Rolf, Svein og Leif. Frode - Ikke pent. Rune - Nei, ikke noe pent det heller. Terje - Greit. Bedre enn mange andre på listen. Bjørn - Ikke glad i. Åge - Nei, off. Henry - Nei. Disse tre er kule, selv om jeg ikke tok dem med på "liker-lista": Knut, Per og Tor. "Bottom-7"(måtte utvide her og): Leif, Svein, Geir, Åge, Rune, Rolf, Odd Skal jeg velge de fire beste navnene velger jeg: Karen og Liv Karl og Olav Utrolig gøy innlegg!!!
prebs Skrevet 25. desember 2010 #6 Skrevet 25. desember 2010 Jeg tar topp tre og bånn tre: Topp 3 jenter: 1. Liv 2. Marianne 3. Marit Bånn 3: 1. Margot 2. Britt 3. May Topp 3 gutter: 1. Olav 2. Harald 3. Einar (Her kunne jeg hatt flere toppnavn) Bånn 3 gutter: 1. Rolf 2. Terje 3. Åge
Medi Skrevet 25. desember 2010 #7 Skrevet 25. desember 2010 Eli Liv Eva Er helt fine, samme med Olav Nils Harald Per Bjørn Karl Men de fleste av dem blir i mine øyne ikke mer enn helt fine. Synes mange er kjedelige og litt intetsigende.
pinoisme Skrevet 25. desember 2010 #8 Skrevet 25. desember 2010 Gøy! Mange fine navn her... Jeg liker kjempegodt (kunne brukt selv): May Margot Karen Harald Knut Henry "Bottom-3": Odd Åge Hege
Tante Blås Squaw Skrevet 27. desember 2010 #9 Skrevet 27. desember 2010 Aller først; jeg syns "harry" er oppbrukt som adjektiv, kan vi finne på noe nytt? ;o) Alle disse navnene er absolutt gangbare, veldig moro at du nevner Bjørn - det heter sønnen min )
♥ Herligheten ♥ Skrevet 27. desember 2010 #11 Skrevet 27. desember 2010 Siden jeg ikke ville/kunne brukt mange (de fleste) av disse navna, blir konklusjonen min slik: 1. Linn 2. Marit 3. Eva - HELST Ava! 1. Henry 2. Morten 3. Thor Bottom-3 må her bli: Margot, Inga og Britt.. Leif, Rolf og Åge.. Tror jeg ..
LoveDove Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 Her var det i det minste mye forfriskende! Mona - ja, fint. Kari - jeg skulle ønske jeg elsket det, men jeg klarer det ikke helt enda. May - søtt Nina - fint Eli - nei... Elin - ja, hvorfor ikke. Inger - ja, pent Britt - nei Åse - helt ok Inga - ja Karen - blir dessverre ofte Ka-arn, ellers pent. Margot - nei Marit - ok Else - nja Liv - nja Eva - nydelig, dessverre hatt litt for mange kjipe Eva'er som lærere. :S Heidi - ja, veldig fint! Marianne - koselig Linn - litt kjedelig Hege - har litt sansen egentlig. Olav - ja! Nydelig. Nils - kanskje Arne - jaaaa! Einar - tja Harald - ja! Odd - nei. Leif - nja Svein - nja Thor - nei Per - kanskje Jan - kanskje Knut - jaaaaa! Herlig! Rolf - nei Geir - nei Morten - min onkel, litt usikker. Trond - nei Frode - ikke umulig Rune - NEI! Terje - nei Bjørn - tja Karl - ja! Åge - nei Henry - nei
LoveDove Skrevet 29. desember 2010 #13 Skrevet 29. desember 2010 Mange av disse som ikke passer på mann i 50-60-årene - fordi de er kvinnenavn. (sorry, måtte bare ) Bottom 3 er Margot, Britt og Eli på jentesiden og Rune, Åge og Terje på guttesiden. Flere av disse er flotte navn, og trenger en renessanse. Jeg kunne fint valgt Olav, Knut, Arne og Harald. Heidi er jeg veldig glad i, men det er brukt for mange ganger i familien allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå