Gå til innhold

Fødestillinger!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri brukt samme stilling på noen. Venter nå nr 5. Det kommer helt ann på situasjonene og hvor de værste smertene er. Jeg har fødd stående, liggende i seng, på kne over sakkosekk og jeg har også gått og gått helt til det var tid for å presse fordi jeg greide ikke å sitte el å ligge.

Guttene mine ble født mens jeg lå på rygg, komplikasjoner som avgjorde første gang, en vanskelig jordmor som ikke tok hensyn til mine ønsker siste gang. Jentene mine har jeg født stående på kne i senga over saccosekk, synes det var en grei fødestilling jeg.

Lykke til!

Mor til 4

• 4 uker senere...

Førstemann fødte jeg stående på alle fire i senga - da får du nytte av tyngdekraften og den naturlige stengingen av bekkenet fra halebeinet blir minst mulig. Nummer to kom bare åtte minutter etter at vi kom til sykehuset - dvs jordmor trodde hun bare skulle undersøke antall cm åpning o.l, men der stod hodet ute - jenta ble derfor født med meg på rygg og ei stor jordmor sompressa beina mine bakover. Tror aldri jeg har vært så langt ute i spagaten uten oppvarming,- og aldri mer. jeg klarte nesten ikke gå på ei uke etter den opplevelsen. Denne gangen er det mannen min sin jobb og si i fra at jeg ikke skal ligge på rygg annet enn om det er komplikasjoner e.l som krever det. Lykke til med fødsel - husk: vi er skapt for det, men utnytt tyngdekraften;-)

Annonse

Fødte første liggende på rygg i fødeseng. Han ble tatt emd vakuum, så hadde ikke mye valg. Føltes egentlig greit der og da, men nå får jeg nesten panikk av å se de som ligger på ryggen og føder... ;)

Andre gang fødte jeg i badekar, og jeg kan virkelig ikke få skrytt nok av det! Anbafales på det aller sterkeste! Jeg satt i badekaret sånn som man vanligvis sitter... Måtte løfte rumpa litt akkurat når kroppen kom ut.

(*åh! for en fantastisk fødsel det var!*)

• 2 måneder senere...

1.gang fødte jeg liggende på siden med øverste foten i fothviler, fungerte veldig bra! 2.gang ville jeg føde likt eller på kne, men så starta pressriene mens jordmor undersøkte meg (liggende på rygg) og da klarte jeg ikke komme meg opp igjen ;) men: ikke flere ganger på rygg for min del! det gikk hardt utover halebeinet

Jeg fødte i "vanlig" stilling på ryggen, rett og slett fordi jordmor ba meg om det. Og det føltes helt naturlig. Jeg lå på siden hele tiden mens jeg hadde rier, så det hadde nok vært naturlig for meg å føde slik og. Tror ikke du skal tenke så mye på fødestilling jeg..... det kommer naturlig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...