Hufsla Skrevet 24. desember 2010 #1 Skrevet 24. desember 2010 De regner vel en tre fire poteter pr stk, men str kan jo variere. Vi blir 8 voksne, og 2 barn, men tre av de voksne spiser mer enn normalt mye poteter... Noen som kan hjelpe? Har allerede skrelt 4 kg, men mannen er redd det ikke er nok, og det er jo kjedelig å ha for lite. I tillegg til poteter blir det ribbe, kjøttkake, litt sossisser, rødkål, surkål, saus og ribbefett.
Nagilimia Skrevet 24. desember 2010 #2 Skrevet 24. desember 2010 10 x 4 poteter + litt ekstra, så jeg ville skrelt 45 poteter med midt i mellom størrelse.
Nagilimia Skrevet 24. desember 2010 #3 Skrevet 24. desember 2010 Ps! Jeg er livredd for å ha for lite
Hufsla Skrevet 24. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. desember 2010 hihi, spesielt ille i kveld:-)
Musemor med tre søte små Skrevet 24. desember 2010 #5 Skrevet 24. desember 2010 Jeg syns 4 kg høres mer enn nok til 8 voksene og 2 barn. Det er så mye tilbehør til julemiddagen at det spises ikke fult så mye poteter som vanlig. Tror jeg hadde bare tatt 3 kg...
Hufsla Skrevet 24. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. desember 2010 Mmmm, nå lukter det ribbe i heimen!
Hufsla Skrevet 25. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. desember 2010 og det ble mer enn nok poteter :-) 4kg holder i massevis. Siden vi har det så kaldt i yttergangen, og kjøleskapet var fullt satte vi middagsrestene der i natt. I dag til morgenenen fikk barna beskjed om ikke å slippe ut hunden, siden de ikke klarer det likevel (døra er litt ganske trå). Men det hørte de ikke selvfølgelig, så hunden koste seg med middagsrestene fra i går til frokosten. Heldige den ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå