HW & MW + nr3 Skrevet 24. desember 2010 #1 Skrevet 24. desember 2010 Jeg er nå 36 fullgåtte uker med barn nummer 3. Har de siste 2-3 ukene vært veldig plaget med kvalme og ubehag, og den siste uken har jeg hatt daglige oppkast, gjerne på morgen og noe bedre form ut på ettermiddagen/kvelden... I går ble jeg bare mer kvalm og fikk også feber da.. men kjenner godt med liv fra den lille. Er ganske sliten og tappet for energi nå kjenner jeg... Var kvalm og uvel på slutten med barn nummer to også, pga liten plass i magen, men mye sterkere denne gangen... Noen flere som har opplevd det slik mot slutten?!
Tigergutt Skrevet 25. desember 2010 #3 Skrevet 25. desember 2010 Hei du! Jeg har 14 dager igjen til termin, og har hatt et supert svangerskap så langt. De siste dagene har derimot vært helt forferdelige! Jeg sover knapt om natten pga tung baby og trøbbel med å finne hvilestillinger. Jeg er ofte kvalm og uvel pga babyen presser på inni magen, og har hatt oppkast midt på natten. På julaften møtte jeg helt "veggen" og all energi forsvant fra meg! I dag har jeg mer eller mindre sittet på sofaen, og jeg kjenner at det har vært godt med en rolig dag. Det er masse liv i magen i fra babyen, så jeg vet jo at dette også bare en er ting jeg må gjennom før babyen skal ut....... Det kan bli noen lange dager og netter fremover! Lykke til
Trollmor til 2 Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Det er nok ikke uvanlig å ha det slik nå mot slutten. Fordøyelesessystemet er gjerne litt ute av balanse, man sover mindre og nurket i magen stjeler gjerne så mye energi som mulig. Og hvis man har et eller flere barn fra før, sier det seg jo selv at man ikke får slappet av så mye som man kanskje trenger. I tillegg kommer jo nå jula, ofte med sjeldne og feite måltider. Og for mange er det mye som skjer i romjula, gjerne med familiemiddager omtrentlig hver dag. Kulda og mørket gjør jo heller ikke så veldig mye for å øke energinivået da... Kvalme og oppkast går gjerne hånd i hånd med ugreit kosthold og slitenhet. Men man får sjelden feber av sånt da... Hvis det vedvarer bør du nok ta deg en tur til legen! Og husk at det er mer skadelig for barnet i magen at mor har feber enn at hun tar paracet =) Forsøk å slappe av så mye som mulig. Avlys gjerne en middag eller to hvis du har mye på tapetet. Eventuelt send mann og barn alene, slik at du selv får noen timer med ro og stillhet rundt deg. Og tenk på kostholdet. All denne julematen kan bli for drøy for fordøyelsen nå som barnet i magen tar så stor plass... Lykke til og god bedring =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå