bitthen Skrevet 24. desember 2010 #1 Skrevet 24. desember 2010 Da skal vi feire vår første jul med en liten mini i hus. Han forstår jo ikke så mye av greia ennå, men juletreet har allerede vekket begeistring, og jeg regner med at pakkepapiret vil bli populært i kveld. I år skal vi feire med mine foreldre, svigerforeldre og søsken. Desverre mangler min søster, men de gleder seg til å feire jul i eget hus. Dette medfører også at mini er eneste barnebarnet i hus, og det blir oppmerksomhet deretter. Og han er glad i oppmerksomhet den karen Vi er heldige som har alle sammen, og heldige som kommer godt overens. Selv om duften av mors hjemmelagde surkål for de fleste ikke frister, kjenner jeg duften av jul her allerede. Mannen min går rundt småkvalm og sutrer, hehe... Samtidig som alt er så bra og flott her i huset, kan jeg ikke la være å tenke på alle som ikke synes julen er noe særlig. Særlig etter jeg selv fikk barn, gjør tanken på alle småttisene som ikke har noen trivelig julefeiring særlig vondt. Det er en nok en bismak i all vår fråtsing i juleribba og gaver som jeg nok aldri blir kvitt. Tenker også på de som er ensomme og gamle i denne høytiden. De som får bekreftelsen i at de ikke har noen mer synlig enn noen gang, ingen gaver under treet eller julekort i posten. Heldigvis finnes det en del frivillige sjeler som "ofrer" sin egen julefeiring til fordel for å stelle i stand jul til de som ikke har noen, eller som sliter med rus og fattidom. Jeg beundrer disse menneskene, skulle ønske jeg var så godhjertet. Julen er jo en høytid som både gir den største glede og den dypeste sorg. De lykkelige blir enda litt lykkeligere, og de ensomme blir enda litt ensommere. Jeg håper vi alle sammen får tid til å sette oss ned og tenke over hva julen egentlig handler om i alt stresset. Den handler jo selvsagt ikke om maten og gavene, men om å være sammen med de man er glad i og å sette pris på den gaven man har i fellesskapet. Kanskje har vi ikke råd til å gi poden ps3 eller andre dyre ting, og føler litt på dette, særlig da "alle andre har". Men det er jo til syvende og sist ikke dette som betyr noe. Å gi kjærlighet, gode verdier, holdninger og moral til våre barn er jo det som betyr noe. Det er langt ifra alle barn som får denne gaven med foreldrene sine, og vi må alle huske på at barna speiler seg i oss. Vi må huske på å være gode rollemodeller for våre barn. DET er en fin gave å gi. Ja, det er sikkert litt kjipt under treet da, hehe.... Lykke til med deres første julefeiring med nytt familiemedlem! For noen er det første gang man skal skape egne tradisjoner som familie, for andre er det allerede etablerte tradisjoner som videreføres. Nå er det bare vel 30 min til "Tre nøtter til Askepott" også!! ) Ønsker dere alle en riktg God Jul og de beste ønsker for det nye året ))
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. desember 2010 #2 Skrevet 24. desember 2010 Tusen takk det samme:) God jul og godt nytt år til deg og dine:) Her går det i Mikkes Jul og Donald Duck;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå