Gå til innhold

hjelp damer! får svigser på pinnekjøtt-hvor mye kjøtt regner man per pers??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

500 gram per person er ganske vanlig, litt mindre til barn.

Skrevet

MINST 4 pinner pr voksen(helst mer), og et par på barnet(spørs på alder og smak her). Og så har du et par julepølser(ikke de hvite, men de mer røde og litt grove).

Til kålrabistappen må du regne et hode pr voksen, minst....... hehehe... vi er en litt storspisende familie her :) Men å spise rester er godt :)

Alltid godt å beregne ekstra, og heller gå og knaske på rester utover kvelden :)

Skrevet

4 pinner pr voksen er jo kjempelite! Med mindre jeg ikke skjønner helt hva du mener med pinner. Om du mener kjøttbiter, så spiser jo 6 åringen vår fort 4 biter, men så har ikke vi pølse ved siden av.

Skrevet

Det er jo mye bein i pinnekjøttet, så du kan ikke regne så lett i vekt hvor mye en person spiser. Ikke så lett å telle det i antall pinner heller, da det varierer hvor store de er, og hvor mye kjøtt det er på de.

Vanlig på resturang når man spiser vanlig kjøtt er å si 200g per person. Men så er det tross alt jul, så man vil ha rikelig med mat, så det må man ta høyde for. Husk på at halvparten av pinnekjøttet er bein.

Tror nok jeg ville ha beregnet er halvt kg på hver, så regner du romslig, og har litt ekstra ågå på i forhold til ungene, som sannsynligvis ikke spiser et halvt kilo hver.

Kjipt å ha svigers over til middag i jula og så er det ikke nok pinner i panna. Det er temmelig flaut og kjipt det.

Skrevet

Kjøpte 3kg med koteletter og 2 kg pinner. tror jeg damper 3-4 kg så må det vel bli nok!:)

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...