Gjest Skrevet 23. desember 2010 #1 Del Skrevet 23. desember 2010 Har en datter på 7 år..HVER gang hun har vært hos sin biofar behandler hun stefaren sin som dritt. Hun er uhøflig, kommanderer og er utrolig frekk. Hvilke konsekvenser bør dette få? Hva bør jeg gjøre? Syns det er vanskelig å analysere om akkurat hvorfor det blir slik....Er redd de to aldri kommer overens. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142705950-hjelp-meg-datteren-min-behandler-stefaren-som-drittsamme-som-p%C3%A5-3tri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
happybaby&mamma Skrevet 24. desember 2010 #2 Del Skrevet 24. desember 2010 nå er jeg hverken psykolog eller har erfaring med slikt, men om jeg skulle oppleve dette så ville jeg først og fremst prøve å finne ut av grunnlaget til dette. spørre jenta di rett ut hvorfor hun gjør som hun gjør, og lære henne opp til at alle må behandles med respekt. kan jo også ha noe med ditt forhold til hennes biofar, kanskje han ikke er fan av hennes "nye" far og har sagt noe til henne? tror kanskje du skal snakke med biofar om de snakker noe om stefaren når de er sammen, vil tro du får litt mer innsyn da Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142705950-hjelp-meg-datteren-min-behandler-stefaren-som-drittsamme-som-p%C3%A5-3tri/#findComment-142707389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til tre? Skrevet 25. desember 2010 #3 Del Skrevet 25. desember 2010 Ikke at jeg har erfaring med dette, men jeg jobber med barn. Kanskje hun er lei seg for at faren ikke bor sammen med dere. Kanskje hun savner faren sin når hun må dra fra han. Og den som er "årsak" til at faren ikke kan bo med deg og henne er jo stefaren. Kanskje hun føler at han skal erstatter faren. Hvis det er sånn hun føler er det jo naturlig å ta frustrasjonen ut på stefaren. Jeg vet barn kan da liknende reaksjon når mor/far får nye barn med steforeldre. Da blir den nye babyen et utrykk for at dems familie aldri skal være sammen igjen. Snakk med datteren din, kanskje vet hun ikke helt selv hvorfor hun gjør som hun gjør. Det er viktig at hun finner ut hva hun føler og får satt ord på følelsene sin uansett hva det er. Viktig som voksen å vise henne at det hun føler uansett hva det er er greit, men at det ikke er greit å være "slem" mot stefaren. Det er lov til å være lei seg når man kommer hjem fra pappa f.eks. Jeg kjenner en liten jente som var sint på faren når hun var hos moren sin rett og slett fordi hun savnet han. Det er store følelser å ha når man er et liten barn ( eller når man er voksen også...) Snakk med henne, ikke vær sint, spør henne hvorfor hun er "slem" / frekk. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142705950-hjelp-meg-datteren-min-behandler-stefaren-som-drittsamme-som-p%C3%A5-3tri/#findComment-142707949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå