Gjest Skrevet 23. desember 2010 #1 Skrevet 23. desember 2010 Har en datter på 7 år..HVER gang hun har vært hos sin biofar behandler hun stefaren sin som dritt. Hun er uhøflig, kommanderer og er utrolig frekk. Hvilke konsekvenser bør dette få? Hva bør jeg gjøre? Syns det er vanskelig å analysere om akkurat hvorfor det blir slik....Er redd de to aldri kommer overens.
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 23. desember 2010 #2 Skrevet 23. desember 2010 huff da. Hun er tydelig påvirket av pappaen sin her siden det har en samm enheng. Det er viktig at du får til en god dialog med bf nå. Og forklarer at slik oppførsel er IKKE ok, og at bf kan mene det han vil om stefar, men ikke snakke negativt om noen til datteren hun er lett påvirkelig og dette kan ødelegge mye for henne i senere tid. Om dette ikke endres ville jeg startet meklingssamtaler hos foreldre/familierådet eller barnevernet. Lykke til =)
Dette er lykken på jord! Skrevet 23. desember 2010 #3 Skrevet 23. desember 2010 Kanskje er det slik at de aldri kommer over ens. Men hun skal allikevel respektere denne mannen. Jeg tror det er viktig at dere begge viser tydelig at slik oppførsel ikke er godtatt. Prat med henne om det, om og om igjen til det sitter. Og fjern henne fra det sosiale hver gang det skjer. Det er tydelig at hun har et behov stefars plass når hun har vært hos pappan sin, og vise han at han kommer i rekka bak. Og det tror jeg det er viktig at dere prater med henne om slik at hun føler en trygghet på det. Barnefar vil alltid være barnefar og stefal vil aldri prøve å ta hans plass. Hun er 7 år, prat med henne! Kanskje er det noe hun bekymrer seg for... kanskje kan hun fortelle hva hun tenker.
Gjest Skrevet 23. desember 2010 #4 Skrevet 23. desember 2010 så bra, tusen takk for flotte svar begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå