ede Skrevet 23. desember 2010 #1 Skrevet 23. desember 2010 Blodtrykket bare stiger men heldigvis ingen andre symp. på svangerskapsforgiftning. Ble nesten innlagt i går, men fikk være hjemme og heller møte til kontroll hver 2.d på sykehuset.Ble strippet og hadde rier i natt,men de er helt borte i dag. Er det noen som har erfaringer med stripping? Gir det effekt? Jeg hadde kun 1cm og var litt moden. Er bt. ikke lavere mandag skal jeg settes i gang. Hjelp dette kom litt brått på, selv om det egentlig bare er 14 dager igjen.. God jul!
Løveungen Skrevet 23. desember 2010 #2 Skrevet 23. desember 2010 Jeg ble strippet av min jordmor i forbindelse med første fødsel. Tror ikke jeg hadde noen åpning da, men hadde begynt å modnes og var etter termin. Strippingen resulterte i at jeg hadde en lang fødsel med rier som pågikk i over femti timer, var utslitt når selve fødselen satte i gang og alt i alt hadde en vond og traumatisk opplevelse rundt fødselen. Dermed er mitt råd, unngå for all del å bli strippet og om du skal bli strippet, få det gjort som en del av oppfø.lgingen på sykehuset (ikke av kommunejordmor). Da kan du i alle fall få noe å sove på om det blir like ille som for meg. De fleste jordmødre anbefaler ikke førstegangsfødende å strippes, fordi det kan sette i gang masse stressrier, slik det gjorde hos meg. Jeg vil fraråde alle førstegnangsfødende stripping, men det er kun basert på egen, dårlig erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå