Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blodtrykket bare stiger men heldigvis ingen andre symp. på svangerskapsforgiftning. Ble nesten innlagt i går, men fikk være hjemme og heller møte til kontroll hver 2.d på sykehuset.Ble strippet og hadde rier i natt,men de er helt borte i dag. Er det noen som har erfaringer med stripping? Gir det effekt? Jeg hadde kun 1cm og var litt moden.

Er bt. ikke lavere mandag skal jeg settes i gang. Hjelp dette kom litt brått på, selv om det egentlig bare er 14 dager igjen..

God jul!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippet av min jordmor i forbindelse med første fødsel. Tror ikke jeg hadde noen åpning da, men hadde begynt å modnes og var etter termin. Strippingen resulterte i at jeg hadde en lang fødsel med rier som pågikk i over femti timer, var utslitt når selve fødselen satte i gang og alt i alt hadde en vond og traumatisk opplevelse rundt fødselen. Dermed er mitt råd, unngå for all del å bli strippet og om du skal bli strippet, få det gjort som en del av oppfø.lgingen på sykehuset (ikke av kommunejordmor). Da kan du i alle fall få noe å sove på om det blir like ille som for meg. De fleste jordmødre anbefaler ikke førstegangsfødende å strippes, fordi det kan sette i gang masse stressrier, slik det gjorde hos meg. Jeg vil fraråde alle førstegnangsfødende stripping, men det er kun basert på egen, dårlig erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...