Lykkepill1 Skrevet 23. desember 2010 #1 Skrevet 23. desember 2010 Er det bare jeg som sliter med en fjomp av en mann som bare ser tv og spiller poker? Jeg jobber mer enn noen gang før, for å prøve å spare opp nok penger til å ha råd til å gå hjemme når barnet kommer, og vasker hus, og sover. det er det dagene mine går ut på for tiden. jeg står opp klokka 6 hver morgen, og legger meg halv ni på kvelden. Har vært kvalm i to mnd i strekk, og har allerede fått veldig vondt i ryggen og rompa. (noen som kan fortelle meg hva det kommer av forresten? Altså, dere må ikke missforstå. Han jobber om dagene han og, og vi har det veldig bra. Men litt forståelse for hva jeg går igjennom hadde vært fint. Er det noen som vet av en kort og oversiktlig side for menn med som forklarer litt enkelt hva jeg går igjennom? Føler det blir bare sånne klage innlegg fra meg for tiden, men jeg har det veldig fint asså Bare litt frustret innimellom! er det flere som har det sånn, eller har alle perfekte mannfolk som polerer huset til de kommer hjem fra jobb?
NostraStoria Skrevet 23. desember 2010 #2 Skrevet 23. desember 2010 Min mann hjelper til, heldigvis...problemet er at han rydder lite og roter mye. Jeg er plaget med smerter i rompa/korsryggen, dette er bekkenløsningssmerter. Så har du det samme så kom deg til en manuellterapeut og få sjekket det og få behandling. Husvask osv vil bare gjøre deg verre. Jeg blir dårlig i 2 dager hvis jeg f.eks vasker hele badet Så tåler lite dessverre. En er ganske avhengig av hjelp fra mannen hvis en har mye smerter - har du sagt noe til ham?
Lykkepill1 Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2010 Nei jeg har vel egentlig ikke det. Jeg føler meg som en sutrete gammel dame når jeg prøver, men om det er bekkenløsning allerede nå, så tør jeg ikke tenke på hvordan det blir om noen måneder. Jeg hadde kanskje håpet at det fins noen annen type å si det på. Han hører liksom ikke etter. Og han forstår ikke at jeg som gravid får humørsvingninger, da er jeg bare sur, eller når jeg er kvalm så er det bare noe jeg har spist. Har jeg vondt i ryggen har jeg sovet i feil stilling. Har tror liksom ikke på meg! Og han har det bestandig mye verre.
Barbarella og froskebarna Skrevet 23. desember 2010 #4 Skrevet 23. desember 2010 Hei! Det hørtes slitsomt ut... Vet ikke om noen bra nettside som forklarer menn hvordan dette er, men det burde det kanskje... Prøv å forklar ham det, vær tydelig, og om han ikke forstår kan det kanskje være en ide å ta ham med til legen når du skal på kontroll og be legen om å forklare ham hva kroppen din går gjennom. Det å være gravid kan sies å ikke være en sykdom, men samtidig vil antakeligvis kroppen din aldri i noen annen sammenheng gå gjennom noe så heftig. Dere gjør jo dette sammen, og du fortjener ekstra stell og hjelp når du er gjennom en så stor påkjenning for at dere skal få et barn. Sjekk forresten ut Gro Nylanders bok "På Vei", mener å huske at det står noe til mannen det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå