Gå til innhold

Noen spørsmål om amming og mme! Håper på deres meninger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 6 mnd nå, og er lite interessert i puppen. Han ammer kun på morgenen og på kvelden da vi ligger på et mørkt rom. På dagen er det umulig å få han til å ta puppen da alt annet er mye mer interesant. Jeg pumper meg 1-2 ganger om dagen, men begynner å merke at jeg er lei da jeg har gjort det siden har var 6 uker. Har et lager i frysern ( ca 40 måltid)

Han spiser melk kun morgen(pupp), et måltid på dagen (pumpet melk på flaske, ca 180 ml) og kveld(pupp).

For det første: Er dette nok melk?

For det andre: hva om jeg slutter å pumpe meg og kun gir han pupp på morgen og kveld så lenge han vil ha det, og deretter bruke opp fryselagre og deretter gir mme?

Får litt dårlig samvittighet når jeg skal slutte å pumpe, og ikke "utnytte" melka, men jeg tror det er det beste nå. Hva mener dere?

S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han ikke vil ha mer pupp så ville jeg ihvertfall ikke stresset med det. Det er sikkert nok hvis han spiser godt med fast føde og drikker vann til maten.

Skrevet

Høres ut som en kjempegod plan du har! Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Babyen din har fått (og nok) morsmelk i den riktige perioden, om du gir deg nå kan du ha verdens beste samvittighet.

Jeg har vært gjennom det samme som deg. Har kuttet helt ut amming og har pumpet meg først 4, så 3 og den siste mnd 2 ganger per dag. Nå er jeg på nedtrapping og gutten vår skal over på mme. Jeg trodde også jeg hadde masse melk i frysen, men oppdaget at melken er ødelagt! Til og med melk jeg pumpet i september var blitt harsk! Har kastet masse! Håper ikke dette gjelder for deg også, for dette er dråper vi jobber hardt for synes jeg... Skal forøvrig ikke bruke Medela-posene flere ganger... :-(

Skrevet

Takk for det, 2010-håpet og mailykkeliten :) Godt å høre vi er flere!

Åh, så utruli kjipt :\ Ja, man jobbe veldig hardt for de dråpan! Vil skrike når æ tenke på det du opplevde! Håpe at æ slepp det!! Huff!

men skal da trappe ned pompinga! God jul :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...