Gå til innhold

Ingefær mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Sitter å leser i Bam (barnemagasinet) og det står en artikkel om kvalme og hva som kan hjelpe og et av rådene er ingefær.men jeg mener å ha lest på kjærringråd da jeg fant ut at ingefær kunne hjelpe på fruktbarheten,at det ikke skulle spises etter man var blitt gravid! Så kan det spises eller kan det ikke spises?!

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142703468-ingef%C3%A6r-mot-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

googlet dette nå og etter som jeg forstår er de ikke sikre på om det er farlig, men de anbefaler ikke store doser, som de tablettene man får. Tror nok det er trygt og bruke bittelitt ingefær i teen.. det er jo iallefall bedre en og være superkvalm heeeeeele tia. kan jo ikke være mye sundt det heller..

Virker som det er veldig ulik praksis da, slik som hos enkelte leger.. Fikk beskjed av apotekdama at man ikke skulle ta ingefær mot kvalme under graviditeten fordi man ikke vet effekten av det og hvordan det påvirker fosteret. Da var det bedre å få respetbelagte tabletter av legen mot kvalme sa hun da..

Annonse

Jeg har brukt det, både rå ingefær i te, eller i pilleform, i to svangerskap, men på meg hjalp det lite. Jeg har hyperemesis og det er ikke så mye som hjelper uansett. Jeg tror at du skal i få deg ganske store doser før det blir skadelig på noen måte. Men det gjelder jo veldig mange ting, for mye av noe er for mye av noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...