Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg ble gravid denne gangen veide jeg ca 60 kg, noen kilo mer enn jeg liker å veie (er 1.60 cm og synes vekta bør ligge på rundt 50-55 kg)Hadde nettopp vært gravid i 3 måneder før jeg igjen ble gravid med det barnet jeg bærer på nå, mistet i MA i uke 11/12. Da jeg var på min første svangerskapskontroll i uke 6-7 hadde jeg gått opp 1-2 kg ca og på kontroll i uke 14-15 stod vekta på 68,2 (!), legen min mente jeg hadde gått opp mye. Er i dag nesten 24 uker på vei og tenkte forleden dag å veie meg for "morro" skyld ettersom dette er noe jeg ikke vanligvis gjør og fordi jeg HAR skeiet mye ut med mat osv. de siste ukene. Jeg ble positivt overrasket for vekta stod på 68,0 kg! Atlså har jeg ikke gått opp 1 gram siden forrige kontroll, men faktisk gått ned noen gram. Jeg er overlykkelig fordi jeg trodde dette svangerskapet kom til å hale vekta mi oppover ettersom jeg allerede i uke 14-15 hadde gått opp 8 kg! Jeg må presisere at jeg er gravid med nr.3 og gikk fryktelig mye opp i vekt med første barnet (25 kg), og helt normalt med andre barnet (10-12 kg). Jeg håper jeg ikke kommer til å legge på meg mer enn 3-4 kg til utover resten av svangerskapet, det er jo lov til å håpe ikke sant?

Flere der ute som gikk mye opp i vekt og som senere i svangerskapet ikke har gått noe særlig mer opp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142703285-vektoppgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig individuelt tror jeg :)

Jeg var helt motsatt av deg i første svangerskap, mest pga. kvalmen som var der i 2-3 måneder. La på meg mye på slutten, og gikk tilsammen opp 22 kg.

Denne gangen håper jeg det går mer jevnt, og ikke så altfor mange kg på slutten :) Men, kroppen går sin gang. Er 22+3 nå, og 7 kg +.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142703285-vektoppgang/#findComment-142703800
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...