Gå til innhold

jeg må bestemme meg veldig snart

holahopp

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har ett kjempestort problem.

Jeg og kjæresten min har snart vært sammen i 1 år, vi bor ikke sammen.

Fant ut for litt over en uke siden at jeg er 8 uker på vei. Har brukt p-piller men blitt gravid allikevel.

Jeg sa det til kjæresten min så fort jeg så han (vi bor 2 timer unna hverandre) og det første han sa var om jeg kunne ta det vekk.

Jeg reagerte med å bryte ut i tårer og argumenterte for hvorfor jeg ikke ville ta abort. Han sier at det er tillittsbrudd om jeg beholder men så sier han også at han ikke er helt sikker på følelsene sine overfor meg dette er noe han har holdt for seg selv i ett par mnd og dette vil jeg og si er tillitsbrudd..han mente egentlig at jeg ikke fortjener å ha noen som er like glad i meg som jeg er i han.

jeg har hele familien min til å støtte meg og føler jeg egentlig ikke har noen grunn til å ta abort..har økonomien, leilighet alt og klarer ikke helt tanken på å ta det vekk. Men er dette egoistisk av meg og da ikke tenke på BF?

Fortsetter under...

Hvis du ønsker å beholde barnet, så gjør du det! Det er ditt valg, fin kropp og du som skal leve med deg selv etterpå.

Klart det blir tøft å ha et barn alene, men mange har klart det og jeg har enda tilgode å høre om noen som angrer. Hvis du selv føler at dette er noe du kan klare så behold barnet.

Bare si til kjæresten at du har bestemt deg for å beholde, gi han litt tid til å tenke over følelsene sine for deg og bestemme seg om han ønsker å fortsette forholdet og om han ønsker å ta del i barnets liv. Fortell han at du såklart føler deg egoistisk og at du skjønner at han ikke ønsker barn enda. Men desverre kan uhell skje selv om man bruker prevensjon og han er like mye skyld i at det er et barn på vei som det du er.

For de fleste jenter er det ikke bare å ta abort, det skal tungtveiende grunner til for de fleste. Jeg hadde selv aldri klart det tror jeg, nesten uansett omstedingheter.

Jeg ønsker deg lykke til med spiren i magen, og ikke la han overtale deg. Blir han for masete og ikke gir seg, da skaffer du deg et annet nummer til du er over abortgrensa.

Hei.

Jeg ble selv gravid på pillen.

Jeg hadde ikke lyst på flere barn,da jeg følte at jeg hadde mer enn nok med de 2 små jeg har fra før.

Fant ut at jeg var gravid og min kjære ville at jeg skulle ta abort.

Jeg hadde også tenkt på det selv,og kontakta sykehuset for å komme inn til førundersøkelse. Og blodprøver.

Jeg bestemte meg for å ikke ta abort,og sa til ham at om han da valgte å forlate meg så fikk han gjøre det.

Jeg fikk også vite at jeg venta 2stk,og når da følelsen på å ta et liv føltes så feil,så følte jeg det enda verre da det var snakk om å ta bort 2liv.

Min kjære sa at han aldri ville komme til å forlate meg om jeg valgte å beholde.

Og han tok valget sammen med meg i uke 11.

Nå går han stolt rundt og forteller sin familie og sine venner at han skal bli pappa :)

Gi din kjære litt tid til å tenke gjennom ting.

Han har sikkertnok panikk,akkurat sånn som min kjære hadde :)

OG om du vil beholde og han ikke vil,så skal du vite at å være alenemor ikke er noe særlig ille!

Jeg har selv vært alene med 2barn,i 2år. Det gikk helt strålende <3

Det du skal tenke over er hvilket valg du vil kunne leve med,og hvilket valg som vil ødelegge deg.

Det var det som gjorde at jeg klarte å ta mitt valg.

Ønsker deg masse lykke til i ditt valg,men husk at det er kun DU som kan ta dette valget :)

Og vær sikker på at det valget du tar er riktig! :) At det er riktig for deg vel og merke :))

Om du føler for å "prate" er det bare å sende et brev :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...