Gå til innhold

I dag kom kvalmen, hva hjelper dere mot kvalmen?

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli gal. Har kjentes ut som om jeg skal kaste opp i hele dag. Våknet i natt og måtte opp å drikke vann og spise en kjeks.

Har ikke klart å få i meg noe mat, kun et par kjeks og det kjennes ut som om magen skal vrenges. Jeg er på nippet til å kaste opp hele tiden.

Sist svangerskap så hjalp det med kjeks og vann, men ikke denne gangen. Så trenger en ny vidunder kur :):)

Fortsetter under...

Uffe da... Jeg har det akkurat som deg, og vet at det er helt grusomt. For meg er det kun ingefærkapsler som hjelper.

Men jeg har prøvd seaband også, uten hell... Noen sverger til akupunktur faktisk, min JM sier at 6 av 10 syns det hjelper masse med akupunktur. Kanskje du kan prøve det?

Jeg har nåle-skrekk, så jeg tør ikke :P

God bedring :) Og god jul :)

Seaband takler jeg ikke, da jeg ikke liker noe som strammer rundt håndleddet. Har prøvd akupunktur for å sette i gang fødsel og prøvd det mot stiv nakke og skuldre. Syns ikke det hjalp noe da. Så tror ikke jeg kommer til å prøve det ut på kvalmen.

Ingefærkapsler skal jeg prøve ut, det har jeg ikke vært bortig før.

Takk for svar :)

Annonse

Hei, stakkars deg, føler med deg - vet akkurat hvordan det er da det høres ut som om det er min hverdag du beskriver. Jeg har prøvd Ingefær, Disse "båndene" fra Apoteket og B-vitamin, men uten at det hjelpt.

Blev så utmattet i fredags at jeg måtte oppsøke lege. Fikk da noe som heter Afipran, hvilket hjulpet meg litt. Nok til å få i meg litt risten brød med smør og vann eller Bris å drikke. Vet att man helst ikke skal ta piller når man er gravid, men når det er krise, nødfall osv - hva gjør man?

Nå har jeg fått en annen medicin fra Gyn på Ahus som heter Stemetil. De sa at den kanskje skulle hjelpe, da det er veldig individuellt hva som fungerer.

Skal selvfølgelig ikke anbefalle piller, men det har tatt de verste toppene fra mine kvalmedøgn og gjort så jeg lykkets få i meg litt næring.

Masse lykke til! :)

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg som hadde trodd det samme som hjalp sist skulle fungere denne gangen også. Mener jeg gomlet kjeks i det første svangerskapet også mot kvalme.

Fortsetter kvalmen og være like ille som den har vært i dag så kan det hende jeg til slutt oppsøker lege og ber på mine knær etter noe kvalmenedsettende. Jeg skal uansett prøve ut diverse råd dere har kommet med.

Kan ikke huske den har vært så ille i noen av de andre svangerskapene, og dette er mitt fjerde svangerskap, har to barn, vi mistet i uke 16-17 sist gang.

Hvis kvalmen ikke gir seg anbefaler jeg å dra til legen å få kvalmestillende, det funket her :) Du kan også ta postafen som du får kjøpt reseptfritt på apoteket.

Ellers, prøv å spis noe! Hvil masse og få nok med søvn. Jeg lever på klementiner og epler for tiden hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...