Gå til innhold

Aah...blir gal!!! Ang søvn bebis 6 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla her sover bare 30 min om gangen fordelt på 4 lurer gjennom dagen, og det er så slitsomt... Vet det er mange fler som har det sånn, men er det noen som har noen gode tips??

Hun er gjerne våken 1,5 time før hun blir trøtt. Føler jeg legger henne hele tiden. En lang lur på dagen hadde iallefall hjulpet litt. Vurderer å holde henne lenger våken i håp om at hun da sover lenger, men gjør hun ikke det får hun jo bare en lur mindre og blir derfor ekstra sutrete... :(

Hjelper ikke om hun sover inne eller ute, i vognbag eller seng, er 30 min på en prikk. Har sovet fra 9.30-11.00 ved kanskje tre tilfeller og det var himmelen! Men satt jo bare og ventet at hun snart skulle våkne, hehe ;)

WHAT TO DO??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, samme her. Kun 30 min lurer...Han har også ved 3-4 tilfeller sovet 1-2timer i strekk, men da fikk jeg ikke gjort noe da heller, satt liksom å ventet på at han skulle våkne. Min er 6 1/2 mnd og har de siste ukene begynt å sove litt lenger på formiddagen hvis jeg går tur med vogna. Kan da sove over 2timer (våkner av og til etter 30 min da også, men klarer å sovne igjen..). Håper inderlig at han snart kan begynne å sove litt lengre lurer inne også. Får ikke gjort en dritt her i huset, får liksom ikke hvilt heller. Han våkner nemlig trutt og jevnt hele natta også, enten for smokk, mat eller hysterisk grining som ender med at han må bæres i søvn(tar opp mot 1 time, og det nesten hver natt.....)

Så til jul ønsker jeg meg mest av alt at babyen min begynner å sove:)

Skrevet

Har d akkurat likt her også. Lys våken etter 30 min... Skikkelig kjedelig å ikke få hvilt:( Trenger d etter våkennetter osv...

Hvis noen har noe smart å komme med, så tar jeg også gjerne i mot:)

Skrevet

Hei.

Dere vet at etter en halvtime så vokner barnet eller går over i annen type søvn??

Egentlig så er de ikke uthvilt, men får problemer med å gå over i neste søvnfase og våkner...

Det jeg selv har gjort er å la barnet ligge uten at jeg tar henne opp.

Jeg har bestemt meg for å ha en rutine jeg vet hun egentlig er fornøyd med.

2 timer på formiddag og en time på ettermiddag.

På formiddagen har jeg dyr som skal stelles og er avhengig av denne sovetiden.

Dermed legger jeg henne og går ut.

Om jeg sitter inne og hun våkner er det så mye vanskeligere å overse henne og heller ta henne opp.

Men dettte skulle bare to ganger til for min del.

Om hun våkner nå etter en halvtime, går det ikke lang tid før hun sovner igjen.

For hun vet jeg ikke kommer.

Resultatet ble en mye mer fornøyd unge.

Tøff kjærlighet kaller jeg det. Beste for mor og barn i lengden.

Gjorde dette med første barnet også, ikke med mellomste og hun ble mye mer krevende og sytrete generellt.

Skrevet

Hei, når mini her var på den alderen, slet vi veldig med søvnen på dagtid, han våknet alltid etter 30-45 uansett og var ikke uthvilt. Vi hadde han i sengen, vognen, vugget og vugget men ingenting hjalp. Vi begynte å legge han i sengen med lyset av isteden, og da begynte han og sove lengre. Vi var redd han skulle tro det var natt, men det gikk fint alikevel ofg han begynte og sove lengre lurer på dagen. Bare ett tips :-)

Skrevet

Ja, de er ikke uthvilt etter 30 min. Min er/har vært også sånn. Vi har begynt å holde han litt lengre våken til første luren (før var det kanskje 1,5 time etter han våknet til første nå holder vi han 2,5 timer). Jeg er veldig obs når det nærmer seg 30 min etter han er sovnet, begynner han da å våkne løper jeg opp, gir han smokken og vugger han i søvn igjen. Sover da oftest 1 time til. Da er det viktig å handle litt raskt,, sånn at han ikke våkner helt. Holder han da våken i ca 3 timer før neste lur. Passer på da også å vugge etter 30 min så han sovner igjen. Han sover oftere 1,5 time nå uten vugging enn tidligere. Da var det også 30 min på en prikk her også. På denne måten har vi gått fra 4 30 minuttere (og litt sutrete ettermiddager) til 2 lengre lurer på 1,5 og 1 time og en mer blid og jevn unge.

Skrevet

Tusen takk for svar. Skal prøve å holde henne våken litt lenger og kanskje prøve å legge henne i senga på rommet. Hun sover som regel veldig bra på natta så regner med hun skjønner forskjell på natt og dag. Lot henne ligge istad når hun våknet, så ut som hun var på vei til å sovne igjen, men så våknet hun plutselig igjen og ville opp. Får prøve litt nå i julen når mannen er hjemme også. Så slipper jeg all sutring alene ;) hvordan sover deres på natten? Her har vi en periode hvor hun våkner litt mye og litt tidlig, men har ved flere anledninger sovet fra 19.30-7.30. :) Herlig!!! Håper det kommer tilbake igjen :)

Skrevet

enig med de andre her. de sover som regel bedre i egen seng :-)

Lykke til og God Jul

Skrevet

Her fungerer ikke vugging etter 30 min:( Og han sover med lyset både av og på (har prøvd begge deler). Men jeg har ikke latt vært å tatt han opp slik som d ble nevnt over her. Men jeg lar han ligge til han begynner å gråte, da henter jeg han. Jeg er ganske sikker på at dersom jeg ikke hadde tatt han opp da ville gråten blitt krakilsk til slut..

Han er flink å sove på natta. halv 7 til 5 -6!!! Og da vil han sove etter 1,5 t igjen. Kanskje prøve å drøye den våkenperioden litt....

Skrevet

Dette er vel til "2010-håpet og mailykkeliten ". Vi sliter også endel med at vår lille pod på 7 mnd, bare sover 40 min av gangen og blir da veldig ofte fort trøtt igjen.. På morran går det ca 1- 1 1/2 time, så begynner han å sutre og er trøtt. Da legger vi han og han sover som regel bare 40 min... Men hvordan klarte dere å holde deres opp 2 1/2 time på morran, før dere la han? Ble det ikke 1 time med bare skrik da, hvis han egentlig var trøtt etter 1 1/2 time? Har veldig lyst til å få til lengre og færre lurer, men føler jeg ikke kan holde han oppe hvis han er trøtt... Nå går jeg etter prinsippet at jeg legger han når han begynner å sutre og er trøtt... Trodde etterhvert at han kunne være lengre oppe av gangen når han ble eldre, men han har holdt på slik som han gjør nå siden han var 2-3 mnd...

Skrevet

Jeg har lest at det er grunn til det der. Babyer på rundt seks mnd (og eldre?) har så mye uro i kroppen, og derfor sover mange sjelden mer enn 30 min. på dagen. Samme med jenta mi, hun blir i hvert fall urolig da, ikke alltid hun våkner, men vrir alltid på seg etter 30 min.

Skrevet

Jeg har ei lita jente som ikke er noe særlig glad i sove på dagtid i det hele tatt. Dermed har jeg måttet kutte ned på antall lurer, slik at de to hun har nå, varer litt lengre (1-1,5t). Kanskje du bør samle smålurene til et par/tre litt lengre lurer?

Hun får heller ikke sove etter kl 16, og hun legger seg for kvelden kl 19. Noen ganger er hun våken i hele 5t før hun får ta kvelden, men det går faktisk greit! Jeg ser jo selvfølgelig an.

Kjenner at jeg gleder meg litt til jeg er ferdig med dagsoving...! :o)

Skrevet

Vi og har halvtimesbaby, og har prøvd alle sovesteder, også sengen, også mørkt, men på dagtid er han programmert på 30 minutter! Kun om vi går tur ute hjelper det (nå er det for kaldt), og av og til nå, i vogna i kald gang, med lue og votter og det hele på, har vi klart å vugge han i søvn igjen etter halvtimen, og da har han sovet opptil halvtimen. Men ha er nå trøtt likevel, men blid, så da går det noen måneder til ... og vips så sover de :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...