nr2erpåveg Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Jeg må innrømme at jeg selv har gjort det ved et par anledninger, og nå lurer jeg på hvor dårlig samvittighet jeg burde ha.. Jeg har sett litt på de anbefalingene som finnes og ikke funnet noe som sier at jeg IKKE må spise det..
magica fra tryll Skrevet 22. desember 2010 #2 Skrevet 22. desember 2010 Selvfølgelig:) Ingen som helst grunn til ikke å spise det!
gugg Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 Ja, men må fryses først eller være lget av frosne fileter.
magica fra tryll Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 ? Står det på matportalen sine anbefalinger?
to til tre Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Dette har jeg også lurt på....det er jo rå fisk, så skulle tro det ble det samme som sushi? Har ikke spist det enda, men skulle så gjerne! HVis noen kan vise til en seriøs kilde som sier det er ok/ikke ok hadde det vært supert!
Snøfnugg75 Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 Silda er jo ikkje rå, så kvifor skulle det vere eit problem?
*Smiley* Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Bare å spise med god samvittighet:)Det har jeg.Står ingenting om at man ikke kan spise det noe sted. Da hadde nok stått spesifisert.
AlmaN Skrevet 22. desember 2010 #8 Skrevet 22. desember 2010 Spørsmålet er om silda er rå eller kokt. Jeg vet ikke. Kokt skulle i alle fall være trygt.
Blueeyes33 Skrevet 22. desember 2010 #9 Skrevet 22. desember 2010 JA! Jeg spiser all sild og ansjos, det jeg holder meg unna er gravet laks. Røkt laks kan man også spise så lenge den er godt innenfor holdbarheten (som forøvrig gjelder sild også). Så spis og kos deg med god samvittighet, det skal iallefall jeg gjøre:) God jul til deg:)
Maitrollet Skrevet 22. desember 2010 #10 Skrevet 22. desember 2010 Fra matportalen: "Kan gravide spise sursild og tomatsild? Ja, gravide kan spise påleggsild. Et generelt råd til alle som lager påleggsild av fersk sild, er å fryse ned fiskekjøttet før bruk for å drepe eventuelle parasitter. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå