Nr-2-i-magen Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Hei, Jeg er bare så trøtt, men allikevel så våkner jeg kl 0230 i natt og får ikke sove igjen. Hatt flere slike netter. Er ikke fordi jeg har noe vondt eller må tisse eller noe slikt. Bare sover ikke. (Er urolig i bena, men vil ikke si at det er det som holder meg våken) Noen andre som sliter med å sove uten at det er innlysende hvorfor? Fått noe tips fra jordmor eller lege?
2tettebabyer Skrevet 22. desember 2010 #2 Skrevet 22. desember 2010 ingen tips, men lange netter med mye nattevåk her og.... :-(
Trollmor til 2 Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 Min jordmor har tipset meg om å ikke legge meg på tom mage. Selv om man kanskje ikke føler seg sulten like rundt leggetid, kan man sove bedre hvis man har litt i magen. Et stort glass med varm melk for eksempel... Ellers kan det jo være en ide å gå seg en kveldstur. Det kan gjøre underverker for urolige bein også =) Lag en god rutine for kveldene. For eksempel at man først går seg en liten tur, så tar seg en god og varm dusj, spiser litt og legger seg. Forsøk å ikke ha for mange tanker i hodet når du legger deg. Benytt gåturen til å få tankene ut av hodet. En annen ting som kan være lurt er å slå av TV'en en halvtime før man legger seg. Bare sitte å nyte stillheten og kjenne på at nå er det kveld. Heldigvis har ikke jeg vært plaget med å ikke få sove i det hele tatt, men jeg er 100 % sykemeldt pga søvnforstyrrelser og slitenhet pga søvnmangel. Jeg vet ikke hvor lenge nattesøvnen har vært forstyrret nå... Men jeg tror det nærmer seg 4 mnd. Det begynte med forkjølelse med kraftig hoste som gjorde at jeg sov max 3 timer (usammenhengende) hver natt. Så har jeg fått urolige bein, en livlig krabat i magen, bekkenvondt så det er umulig å snu seg om natta uten å våkne, samt minst 2 dobesøk hver natt. Våkner nesten alltid rundt kl 01.30 og 04.00 for å gå på do. Regner med at lillegutt i magen lager rutine for seg selv og mammaen allerede =D Jeg kan ikke huske sist jeg sov gjennom ei hel natt uten å våkne. Og jeg må si jeg gleder meg til den natten kommer igjen. Om en stund... Ønsker alle sammen gode netter fremover =)
nr 4 i magen på overtid Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Samme her... Tror nok bare det er kroppen som innstiller seg på nattevåk, før babyen kommer:) For meg hjelper det hvis mannen min masserer meg litt på beina! Da sovner jeg omsider. Ha en fin dag:)
Makko med to små gutter Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Jeg har kjøpt "søvn-sporet" fra http://www.hypnobabies.com/ (de har et gratis avslapning -spor og som du kan prøve først). Sovner før innledningen er ferdig, og sover som regel som en stein (kan faktisk sove igjennom natta!). Uten kan jeg ligge våken i flere timer. - Så jeg er solgt :-P
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 Samme her, har ingen triks (men skal prøve de som er nevnt over). Er 40% sykemeldt siden sist fredag uten andre sykdomstegn enn søvnmangel/tretthet. Har blitt helt svmmel noen ganger på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå