Gå til innhold

For dere som trodde BCG vaksinen hadde utryddet tuberkulose.

Anbefalte innlegg

Stot sett blir man møtt med dyp sannhetsfornektelse i proleiren. Disse folka evner ikke å se historiske og vitenskapelige fakta rundt sykdommer og vaksineinnførsel. Og de lirer av seg personangrep vi knapt trodde var mulige når de skal forsvare sitt standpunkt, Nettopp fordi de mangler kunnskap og argumenter. Her er grafer for tuberkulose i Norge, legg merke til når vaksinen ble innført, og vurder om dere finner noen avflatning i etterkant av dette. Sannheten er at sykdommen var jevnt fallende.

http://www.ssb.no/emner/03/00/sa94/del-ii-1.pdf

Les og lær. Kunnskap er makt.

Fortsetter under...

Altså, du innser at BCG ikke utryddet tuberkulose, dette innser du på bakgrunn av kurvene. Når jeg viser deg tilsvarende kurver for meslinger, kikhoste og difteri, så gjelder ikke disse kurvene lengre kan det synes som. Har jeg forstått deg rett?

Annonse

Anonym: du skriver: "du innser at BCG ikke utryddet tuberkulose, dette innser du på bakgrunn av kurvene. Når jeg viser deg tilsvarende kurver for meslinger, kikhoste og difteri, så gjelder ikke disse kurvene lengre kan det synes som. Har jeg forstått deg rett?"

Jeg skrev at jeg aldri har ment at BCG har utryddet tuberkulose. Har aldri sett eller hørt noen her inne som har ment det heller. Jeg vet ikke om det overhodet er mulig å utrydde tuberkulose.

En vesentlig forskjell, som det forbauser meg at du ikke ser, du med alle dine kognEtive evner, er at du på den ene siden bruker en graf som omhandler forekomst (tuberkulose) men på den andre siden bruker grafer som viser dødelighet. Det er altså ikke direkte sammenlignbart, ettersom ingen er uenig med deg i at dødelighet av f.eks. meslinger var fallende da meslingvaksinen kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...