Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Jeg syns det er tilsatt frukt i nesten alle grøtene som finnes på markedet for 6mnd +.. Hvorfor det egentlig? Jeg har et inntrykk av at dette kun er for å gjøre grøten søtere, ikke for å tilsette vitaminer? Jeg ønsker vel helst å bestemme dette selv ved å evt. blande fruktmos i grøten. Guttungen her spiser varierte grøtsorter på formiddagen, men han spiser havregrøt om ettermiddagen og den glir ned uten noen form for smakstilsetning. Jeg leste en test av barnegrøter og der sto det bla. at grøten fra Hipp inneholdt mye melkesukker og at frukten som var tilsatt ikke ga flere vitaminer, men heller mer (naturlig)sukker... Hvilke grøter for 6mnd + finnes det uten frukt? Jeg handler stort sett på Rimi eller Kiwi og syns ikke det er et bra utvalg der. Jeg har vurdert å lage grøt selv, men syns det er greit med feridiggrøter pga jerninnholdet.
Sweet Amber Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Gå på helsekostbutikkene. De har grøter som ikke har tilsatt frukt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Nestle sin hvetegrøt med havre er min favoritt, nettopp fordi den er en av få grøter UTEN fruktsmak og masse unødvendig sukker; http://www.nestlebaby.com/no/baby_nutrition/products/product_detail.htm?stage=2&num=10&pci=7 Jeg kjøpte den på Rema 1000, tror ikke de har den på Rimi..
aprilbarn76 Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Nestle har en 6mnd grøt som er uten frukt, men fra 8mnd har jeg ikke funnet noen. Var i Sverige på Svinesund her om dagen og der har de 8mnd grøt også som er naturell. Kanskje man kan spørre sin nærbutikk om de kan ta det inn. Nestle har det jo, og sikkert flere en oss som gjerne vil tilsette smak selv
2010 Mammaen Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Jeg har tenkt det samme selv... Det finnes den hvete med havre til Nestle, samt en havregrøt naturell (God Natt eller noe sånt). Det er de to jeg bruker i hovedsak. Småfolk har også en uten frukt som heter Grøt med Ris og pasta. Den bruker jeg å blande i Nestle for å gi litt smaksvariasjon, men den har en annen type jern som ikke tas så godt opp i kroppen, så jeg gir den ikke alene. Synes også at det er altfor dårlig at det er BARE grøter med frukt på markedet. Gutten min spiser de naturelle grøtene og brekker seg dersom det blir for søtt.... Måtte bare kaste den risgrøt med banan (4 mnd) for den fikk jeg ikke i han, det kom bare opp igjen rett og slett.. Grøtene fra helsekosten bruker jeg bare til velling (en gang i mellom) for de er ikke tilsatt jern, så vil ikke gi de på det jevne..
mamman til to gutter Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 Nestle sine godnattgrøter er etter det jeg har klart å se en helt vanlig grøt med naturellsmak. Den har de en variant av fra 6mnd og en fra 8mnd. Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg har kjøpt dem, men jeg handler stort sett på kiwi eller rema1000, av og til også på rimi.
2010 Mammaen Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Ja de har godnattgrøtene (havre) fra Nestle for 6 og 8 mnd på Rema.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 22. desember 2010 #8 Skrevet 22. desember 2010 Men de godnatt-grøtene er vel fryktelig dyre, er de ikke? Synes å huske at de koster dobbelt så mye som hvete-havre grøten ihvertfall, og det er jo litt rart da, med tanke på at de inneholder så og si det samme
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 22. desember 2010 #9 Skrevet 22. desember 2010 Takk for svar, jenter! Jeg var på Meny i dag og der var det et like dårlig utvalg! Nei, jeg får vel bare titte litt rundt videre. Jeg har forsøkt grøtene fra Holle og de ville ikke guttungen ha. Bruker godnatt-grøten fra Nestle om ettermiddagen, men jeg syns det er greit å variere. Jeg har vært litt skeptisk til å gi hvetegrøt, for hvete inneholder jo så mye gluten! Nei, det skal ikke være lett! :-) Stikkordet er vel variasjon uansett.
2010 Mammaen Skrevet 22. desember 2010 #10 Skrevet 22. desember 2010 Jo, de er litt dyrere. Havremel er dyrere enn hvetemel, så det er vel grunnen. Og så må vi jo betale når produsenten lover en god natt :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå