Gå til innhold

Noen som hadde babyer med godt sovehjerte om natten, som fortsatt sover like godt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille er 3 mndr og sover fra 19 til 07/08.. er det for mye å håpe på at det forsetter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, slettes ikke. Gutten min har alltid sovet godt om natta. Han sov gjennom min natt fra han var 3 mnd.

Han er nå litt over 1 år og våkner sjelden eller aldri om natta (i hvert fall slik at han vekker oss) og slik har det egentlig alltid vært. Har nesten ikke hatt noen dårlige perioder i det hele tatt. Tror jeg bare kan komme på én dag/natt han var syk og potte tett i nesa hvor vi slet litt.

Skrevet

Her har mini sovet godt om natten siden han var 6 uker. Nå er han 1,5 og sover 19-08, aldri noe lyd fra han om natten. Tror vi har hatt to netter han ikke har sovet godt, men da var han syk :-) Så det er godt mulig at din lille fortsetter med de gode søvnvanene :-)

Skrevet

Trollet mitt har også sovet natten gjennom siden vi kom hjem fra sykehuset og gjør det enda :) Det er kjempedeilig og vi skal være glade for det :)

Han er nå 16 mnd :)

Skrevet

Mange fortsetter nok å sove godt om natta, men etter hva jeg har lest her inne iløpet av åra er det også en del som opplever at det plutselig snur, og da gjerne etter fylte 6 mnd... 8-9 mnd er en vanlig tid for søvntrøbbel av ymse slag kan det virke som, og tannfrembrudd, sykdom, utviklingssprang pleier også å virke ødeleggende på nattesøvnen her i huset.

Og nettopp sykdom er det verste synes jeg- det skal liksom ikke mer enn en litt tett nese til før barnet plutselig sover dårlig, og spesielt ved barnehagestart blir det jo mye sykdom første året- konstant forkjøla, mye stygg hoste som vekker dem om natta osv. Sånn sett synes jeg at babytiden var mye enklere, da de gjerne sover bedre og mer uforstyrret da, nettopp fordi de sjeldent er syke og ikke plages så fælt med tennene (tennene som kommer i 1-2-årsalderen er de desidert verste synes jeg, mye nattevåk pga det ja...)

Så det vil nok variere veldig dette, og er i grunnen helt umulig å si noe om på forhånd! Er du heldig har du fått et skikkelig sovedyr, som kan sove seg gjennom det meste, for de finnes jo åpenbart de også;)

Skrevet

Jeg tror man har et medfødt godt sovehjerte eller ikke. Vår jente har sovet mye helt siden hun var nyfødt (spesielt rundt 2-3 mnd faktisk), selv om hun krevde "service" på natta frem til hun var 7-8 mnd.

Du bør nok være forberedt på at det endrer seg. Er det noe jeg har lært meg det siste året så er det at alt går i faser og perioder med disse små :-)

Skrevet

Det kan helt klart fortsette!

Vi har ei på 22 mnd som er en sovedukke. Legger seg 19.30 og sover gjerne til 9 om hun ikke blir vekket. I tillegg kan hun fortsatt ha en god økt om dagen. Sånn har hun alltid vært.

Bare synd jeg ikke nøyt det mer når hun var liten. Nå er lillebror 5 mnd og rake motsetningen.. Fysj... Men.. Får vel være fornøyd med 1 av den sorten.

Skrevet

Har en som har passert 1,5år,og han har sovet natta rundt siden han var 6uker. En og annen gang har han våknet ja,men da er det jo noe spesielt på gang (tenner,syk e.l.). Nå sover han som regel fra 1930 til 0730 :)

Skrevet

Babyen min har alltid hatt godt sovehjerte. Sover 12-13 timer hver natt og 3 timer pr dag. Det har han gjort siden han var ca 3 mnd. Før det sov han nesten konstant (20 timer). Han er nå 13 mnd.

Skrevet

Vi ble også kjent med det gode sovehjertet allerede helt fra starten av. Han er 16 måneder nå, og sover 13 timer hver natt og 2 timer om dagen. Han begynte å sove fra 23-06 da han var noen uker gammel bare, og har alltid vært en velsignelse å legge. :-)

Skrevet

En ting jeg har lært etter to runder med baby, er at når de er så små, så endres mønsteret ofte. Hver gang man tror man har et mønster, så endrer det seg. Men nyt nattesøvnen, så kan du jo håpe at det varer.

Hilsen meg som ammet annenhver time om natta til mini var 9 mnd.....

Skrevet

Storebror var en "sovebaby" som jeg kaller det :P han sov fra kl.23 - kl.09 da han var 3uker gammel, og da han var 3-4mnd hadde vi forskjøvet leggingen framover slik at han la seg kl.20 og sov fortsatt til kl.08-09.

Nå er han snart 3,5år og sover fortsatt godt, ikke så lenge på morgenen lengre, men skal ikke klage på at han står opp kl.06:30 :)

Snuppa derimot har aldri sovet godt på natten, å det gjør hun heller ikke nå!! våkner en halvtime/time etter jeg har sovnet (tror hun har en egen radar for å lukte når jeg har sovna), å så holder hun det gående i 2-3timer, for så å legge seg igjen rundt kl.03-04 på natten! for så å våkne igjen kl.07!

så forskjell på unger gitt.....

Skrevet

eldste gutten våres sov natten igjennom fra han var 6mnd og det gjør han fortsatt og han er 3,5år!!

Skrevet

Min lilllegutt har sovet hele natta siden han ble født, og er nå 15 md. Tror ikke det snur... ;-)

Skrevet

Begge våre gutter har sovet godt fra dag 1. Nå er de 16 mnd og 2 år 8 mnd og sover fortsatt veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...