:) ! Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Jeg har to spørsmål! Har en liten tass på snart 5 mnd. Jeg har nå tenkt å la han få begynne å smake på litt grøt og grønsakspurre og slik bare for å få kjenne konsistens og smak. Vi fullammer, og han er fornøyd med det så trenger ikke å begynne med noe grøt enda sånn sett.. Men, det jeg lurer på. Jeg hører de sier at de skal ha pupp både før og etter grøt. Skal man da ta han bort fra puppen når han har spist litt, og så gi grøt? Eller skal han spise fra puppen til han er fornøyd og så få grøt? Men da er han vel mett å ikke vil ha grøt tenker jeg da.. ?? Helt grønn på dette her jeg!! Så lurer jeg på, dere med barn på ca 5 mnd som fullammer, hvor ofte spiser barna på kvelden og natta??
2010 Mammaen Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Hvis du skal begynne med en t-skje eller to ville jeg ha ammet som vanlig og så gitt smaksprøven etterpå. Jeg fikk beskjed av HS å amme før mat frem til 7 mnd. alder. Når han begynner å spise mer vil han også drikke mindre sånn at det regulerer seg selv. De spiser ikke dobbelt opp ;-)
:) ! Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2010 Ja, nå som han bare skal smake er det jo greit. Tenkte mere på da han skal begynne å få mer måltider liksom.
2010 Mammaen Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Gi så mye mm han vil ha før måltid og så mye grøt/frukt/annen mat etterpå. Dersom det etterhvert skulle bli vanskelig å få i han fast føde er det bare til å kutte ut å amme før mat :-) Det regulerer seg vanligvis fint selv (veldig mange opplever vel at mat er såå mye mer spennende enn pupp, så de slutter å ta den etterhvert og spiser seg mett på fast føde).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå