Gå til innhold

denne kvalmen tar knekken på meg!

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Æsj, jeg kjenner meg veldig godt igjen du. Vet det er veldig individulet dette med svangerskapskvalme men noen få ting hjalp litt her:

- ikke spise varme måltider til frokst,

- unngå melk og melkeprodukter,

- ikke ha noe antydning til press nederst på magen (jeg kunne ikke engang gå i tights og dasset rundt i joggebukser helt frem til 2. trimester)

- proppe seg full på fanta lemon og dundersalt

Håper kvalmen din gir seg snart :).

Jeg var veldig dårlig,men hadde ikke noe annet valg enn å ta meg av de to småtrolla mine :)

Makka meg på jobb i tillegg,og tok pauser når de aller verste kvalme bølgene kom.

Det som hjalp meg var cola og urge.

Verste kvalmen ga seg faktisk da jeg gikk over i uke 9. Altså 9+0 og ikke i 9.uke :P

Håper det blir sånn med deg også.

Ikke noe gøy å være dårlig :o

hmm... jeg spiser noen få potetgullskiver nå og da... Og drikker litt vann.. Har liksom ikke funnet noe som "hjelper" mot kvalmen... dundersalt hørtes jo veldig godt ut nå kjente jeg.. hehe

Middag er uaktuelt! Og jeg forlater rommet når sambo spiser middag.. Er nesten krise når jeg må smake på grøten til litjmann om den er passe varm.. hehe .. Håper håper d gir seg til meg og. 7 mnd med dette klarer jeg ikke..

*syyyyt*

Jeg var kvalm de fire første månedene, og det eneste som hjalp for meg var egentlig å spise.. Småspise brød og frukt og sånn hele tida. Det er ikke alltid lett å få i seg skikkelig mat, så i perioder levde jeg bare på potetgull. Saftis pleide også å hjelpe.

Er virkelig glad for at kvalmen er over, det er noe herk.

Til gjengjeld har jeg ikke hatt noen andre plager, er nå i uke 33 :)

Du får ha masse lykke til! Håper det gir seg snart :)

Annonse

Er det for ille, kan man ta Postafen reisesyketabletter. Del de i to - og ta en halv morgen og kveld. Det demper kvalmen litt i alle fall. Felleskatalogen + 5 leger jeg har prata med "godkjenner" dette preparatet. Felleskatalogen anbefaler at man tar maks 50 mg. De tablettene er får kjøpt er på 25 mg, og hvis en bare tar en halv tablett, får en i seg 12,5 mg... Det har hjulpet meg VELDIG. Jeg har to små fra før som jeg bare må fungere for, og uten Postafen hadde jeg vært helt invalid av kvalme. Ikke vits i å ha det så pyton når en ikke må heller... Er du usikker - hør med legen din. GOD bedring! Det går heldigvis over... (Er et mantra jeg gjentar for meg selv mange ganger om dagen :-)

Jeg tok kontakt med legen for ei uke siden, og jeg fikk disse noen tabeletter som starter på M (finner de ikke i farten) . Har enda ikke tort å tatt de da det er masse laktose i de, og jeg er laktoseintollerant. Fantes ingen preparater uten laktose, så da er jeg like langt egentlig. De verste kvalmetoppene er borte, men jeg er kvalm hele dagen og ligger mye våken om natta, men får heldigvis i meg noe mat nå da... Merkelig dette, begynner på min 11. uke i morgen! Når skal det stoppe??:)

Hvor tidlig ble dere kvalme?? Jeg har enda ikke testet positivt, men jeg har vært så ulidelig kvalm de siste dagene, natt og dag og det eneste som hjelper er all denne småspisinga.... Av lakris, potetgull og julebrus!! Var nesten ikke kvalm de to tidligere gangene, og iallefall ikke før litt seinere.... Blæ- dette er bare verste sort altså!!l

Annonse

Jeg er 6+3 i dag... har vært kvalm siden noen dager etter EL...testet positivt 8 dpo...

Kaster opp om jeg ikke tar kvalmestillende... har fått akupunktur i dag for jeg greier ikke gjøre noe når jeg er så kvalm... Har ikke vært på UL så vet ikke om det er en eller 2, men i dag sa tilogmed jordmor: kansje det er 2 der ;).... Hmmmm

Takk for lov for at Postafen virker på meg... Testa i går om jeg kunne klare meg uten, men den gang ei... Etter noen timer brakk jeg meg som bare juling. I dag har jeg tatt tablett, og har klart å både vaske klær og støvsuge :-) Selv halv dose virker på meg, og da slipper jeg den mest intense trettheten også. Halleluja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...