Gå til innhold

Da var MIN fødselshistorie klar !! :)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag 17.des. kom vår lille prinsesse til verden !!

Hadde en anelse dagen før om at noe ville skje... kjempeharde kynnere, veldig jevne. (Har egentlig hatt slike i flere mnd, men de var litt annerledes likevel)

Har sovet utrolig dårlig i mnd-vis så natt til fredag lå jeg egentlig bare å kjente etter..

Ca kl.04.30 så begynte det å bli litt tak i kynnerene. Klokka kvart over 5 så stod jeg opp og startet rieteller.no. Småriene varte i 30-50 sek og kom hvert 3.-7. minutt. Ikke spesielt vondt med andre ord.

Men har født på et par timer før, og ventet barn nr.4 så.. ;)

Ringte jordmorvakta i halv 7-7-tida, hun sa det var bare å ringe ambulansen. Har 1,5 t vei til sykehuset.

Ambulansen kom, og så var vi på vei.... :-o

Vi kom til sykehuset litt før kl.09. Jm undersøkte meg; 2 cm åpning. Jeg sa til henne at det spilte liten rolle, har født på et par timer før... hehehe..

Nå begynte riene å bli skikkelig vonde og kort imellom.

Jm kom og gikk, jeg gjorde visst en flot jobb :)) Ikke noe smertestillende, pustet meg rolig gjennom riene.

Litt før kl.11 var det rier nesten i ett, og ufattelig vondt!! Jm kom og sa; "dette var en forandret dame... du vet tydeligvis hva du snakker om".. hehehe..

Hun undersøkte meg; 6 cm... skikkelig nedtur !! Men jm sa; det forandrer seg på neste ri for deg... Jepp, da måtte jeg trykke..

Snudde meg rundt på kne, og begynte å presse... hjelpes...

Det var godt og grusomt på samme tid !!

Kl.11.20 var jenta ute !! Noe SÅ herlig !!!! ALT press og vondt magisk borte, i tillegg til en nydelig flott jentebaby :)))

Hun var forøvrig estimert til 3,1-3,2 kg, men var såvidt over 3,7.. hehe..

MASSE svart hår og aldeles superskjønn !! :))

Nå er vi hjemme og det er deilig. Koser oss og nyter tilværelsen.

Pappa er superforelsket og de 3 storesøskenene er kjempestolte :))

Forøvrig så kommer fødselen vår som reportasje i Gravid en gang i løpet av neste år ;))

Gled dere dere som fortsatt venter, en GOD JUL og masse lykke til til dere alle !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye! Hørtes ut som en drømmefødsel :)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta:) Høres ut som en drømmefødsel:) Takk for at du delte historien din:) Så koselig å lese! Så spennende da, med reportasje i bladet gravid. Sporty gjort, må jeg si!

Kos dere og en riktig god jul:)

Skrevet

Takk :))

Har alltid hatt lyst til det. Når man er i fødsel selv, så har man egentlig nok med seg selv, smertene og bare få jobben gjort.

Mannen skal selvsagt være til støtte for den fødende. Dermed blir fotografering "nedprioritert" inntil babyen er trygt ute :)

Nå har jeg hatt en fotograf som har knipset hver eneste lille ting fra jeg kom til sykehuset til babyen ble født :)))

Blir utrolig spennende å se for meg også... hehehe.. eller spesielt for meg kanskje.. ;)

Lykke til med siste innspurt ! Og GOD JUL !! :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Hvis du blir med over på DiB, må du skrive et innlegg når fødselshistorien kommer på trykk i Gravid, jeg kjøper vel neppe det etter fødselen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...