Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 mitt barn har blitt sendt hjem flere ganger denne måneden da det har hatt en bleie som de påstår er diare. Når barnet kommer hjem er det i kjempe fin form og får ingen flere bæsjebleier...så nå har jeg snakket med barnehagen om at hun må få kunne komme tilbake før 48 timer da hun egentlig ikke har diare.. men de nekter.. Hva gjør dere i slike situasjoner?
Rødhette <309+<312 Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 jeg trodde diare var når det kom flere bløte bæsjebleier på rappen. Og ikke en bløt bæsjebleie en gang. Det kan jo være noe han har spist som gir bløt mage og ikke nødvendigvis diare. En gang vi hentet mini i barnehagen, fortalte personalet at han hadde hatt en bløt bæsjebleie, vi fulgte med når vi kom hjem, men var ikke noe mer og da sendte vi han i barnehagen dagen etter - ingen problem.
maya666 Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 sent hjem etter en bleie??? ikke bra... jobbet i barnehage i 5 år... her sender vi ikke hjem uten at dem har hatt ca 3 diare bleier i løpet av kort tid..(det vil si alt i fra 30 min til par timer...).ser jo litt ann på konsistensen og da.. men trodde det var vanlig i de fleste bhg jeg da... jeg hadde sendt barnet mitt i bhg.. ferdig med det!! og evt tatt en prat med ped.leder på avdelingen og/eller styrer...
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Gutten vår hadde en løs bæsjebleie i barnehagen i går, noe jeg ble informert om ved henting. Jeg observerte til i dag, og siden det ikke har vært mer løs avføring, oppkast eller dårlig allmenntilstand, sendte vi han i barnehagen igjen i dag. Ikke noe problem det!
Juli-babypåvei Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Det høres veldig merkelig ut, hun mister jo mange dager i bhg uten grunn. Her har vi titt og ofte blitt informert ved henting, men det har også hendt at de har tatt kontakt men da har det vært mange bleier på kort tid. De ser jo gjerne ann allmenntilstanden til barnet også. Det høres ut som en fryktelig vanskelig situasjon for dere, holde en frisk unge hjemme....
Sistah*G07*J09* Skrevet 23. desember 2010 #6 Skrevet 23. desember 2010 Diarè er visst det kommer 5-6bløte bæsjebleier iløpet av 2-3timer. Løs mage er noe annet. Begge mine barn er plaget med urolig og løsmage, størstemann ble sendt hjem 2-3ganger det første halvåret av barnehagen, helt til barnehagen også skjønte at det faktisk ikke var smittsom diarè. Har snakket med dem i barnehagen om. Å de er nå helt klar over "problemet", så de ringer ikke meg jo mindre avføringen er helt vannaktig og hyppig. Mine barn får løsmage av feit mat, mat med mye melk i, rosiner og enkelte frukter (banan, eple og spesielt pære).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå