Gå til innhold

Bør jeg ringe føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller ikke?

Jeg har i hele dag hatt mye kynnere, skrev en tråd om det istad.

Gikk inn på rietelleren, og det viser seg at de er regelmessige, med intervaller på 4-9 minutter.

Men altså, de er overkommelige... Gjør vondt, men absolutt overkommelige.

Når jeg sitter er de i magen, når jeg ligger er de i ryggen.

Ringe eller ikke? Kan ikke se for meg dette er starten, var ikke slik sist i det hele tatt :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

38+4 forresten ;)

Skrevet

Jeg ville ikke ringt enda, det er tydeligvis modning og den kan vare noen dager.

Hos meg begynte modningen på tirsdag med vonde kynnere, slimpropp og nedpress. Lørdag fødte jeg.

Så hold ut! Du VET når du er i fødsel, da kan du ringe.

Skrevet

Det er jo greit å ringe for å høre hva jordmora har å si. Kanskje hun vil ha deg inn for å registrere om det er rier eller ikke?

Lykke til i alle fall :))

Send meg en ri eller to kan du? ;)

Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel sist, da skjønte jeg ikke at fødsel begynte før det nesten var for sent :P

Det har avtatt litt nå, så da er det nok ingenting :)

Får bare se an utover kvelden og natta :)

Skrevet

Hei sender en god juleklem og litt sympati jeg.

Du kjenner best selv om det er på tide å ringe eller ikke.

Jeg hadde rask fødsel sist 3,5 t sist og har sittet med kynnere som føles som rier (rier etter vannet er gått 1min rie, 3min pause) en time eller to hver kveld siste 6 dagene når de roer seg føles de som svake rier like tette og holder meg våken.

Det er surt å sitte sånn håper du føder snart du er nærmere termin enn hva jeg er (er i uke 36 pluss noen dager).

Skrevet

Ring, ring ring! Jeg ventet for lenge, å fikk styrtfødsel som førstegangs (2 t og 8min fra første ri) Så om det skal skje, vil du aller helst ikke føde i gangen :-)

Lykke til!! :)

Skrevet

Men for å ha det sagt, tipper jeg at det er modningsrier. Jeg hadde slike i 3-4 dager før fødselen, de fortalte meg på sykehuset at det var bare flott jeg hadde masse, det betydde at jeg fikk mer åpning. Og det kan man jo trygt si stemte :)

Hadde da rier/kynnere stort sett konstant på 4-5 minutter i mellom, og varte i ca. ett minutt hver gang. Når du har skikkelig rier, så gjør det så sabla vondt!!!! Mine forandra helt plutselig fra vonde, men overkommelige modningsrier, til skikkelig rier. Det er ingen tvil da, for å si det sånn :P

Skrevet

Vi ringte, og vi dro :)

Vips, så fødte jeg gitt! Hadde 6 cm åpning da jeg kom inn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...