♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 7. februar 2011 #176 Skrevet 7. februar 2011 Ja, er helt enig med deg Rypefest. Alt for mange negative forsøk denne mnd, så nå må vi henge i for å få statistikken på rett side:) Men det skal vi klare;o) En kjæreste-helg blir det nok på oss også, uansett resultat, men det er klart at det hadde vært veldig morsomt å hatt noe vi kunne feiret:o) Blir spennende å høre hvordan det går med deg, Rypefest.
Tante_Esel Skrevet 8. februar 2011 #177 Skrevet 8. februar 2011 da er blodprøven tatt... faar ikke svar før i morgen, kanskje til og med paa torsdag... har skikkelig følelse av at mensen skal komme.... men svetter som en gal om natta, og ingen ømme pupper.... har nok mista trua, men mannen min er optimist! uff uff for noen tøffe dager dette er... lykke til med testing i morra rypefest =0)
lykke i 2011? gravid!! Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #178 Skrevet 8. februar 2011 Så vannvittig spennende. Håper at du får en kjempeoverraskelse i morgen med positivt svar. Jeg er på rd 11 i dag, så tenkte å prøve meg på en hjemmetest i morgen. Har egentlig ikke testdag før på fredag, men blir gal av å vente. Jeg har begynt å våkne hver natt og da ligger jeg bare å tenker og tenker, og får ikke sove. Så i morgen blir det test! Jeg lurer også så på hvor lenge jeg må vente til neste forsøk, hvis dette ender negativt. Har ingen egg på frys, så må i gang med hele hormonpakka igjen. Noen sier 3. mens etter forsøk, stemmer det? Det er jo evigheter til.. Skal du ta test hjemme, Rypefest, eller skal du også ta blodprøve?
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 8. februar 2011 #179 Skrevet 8. februar 2011 Jeg skal ta blodprøve i morgen som blir sendt til Tromsø, så får egentlig ikke svaret før på fredag. Men jeg tenker å jukse litt med hjemmetesting i morgen tidlig. Så da er det bare timer igjen til jeg vet... Har vansligvis fått mens nå hvis det ikke har festet seg. Tester jo på eggets dag 21 og min dag 17. Synes det er rart at klinikkene praktiserer så forskjellige testdager...
Tante_Esel Skrevet 8. februar 2011 #180 Skrevet 8. februar 2011 ja veldig rart at sykehusene ikke gjør likt... du vil jo faa et ganske sikkert svar i urin da rypefest spennende... for meg saa er det nok enda litt for tidlig for urin svar.. saa har bestemt meg for aa vente naa... jeg er jo bare paa rugedag 12... og embryoet er 14 dager... haaper saa veldig... selv om jeg føler meg pessimist naa... blir to syyyykt lange dager... idag og i morgen... og ikke minst natta ja.... haaper jeg faar sovet!!!
lykke i 2011? gravid!! Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #181 Skrevet 8. februar 2011 Ja, rart det der hvor forskjellig det er. Hvis jeg tester i morgen så er det 14 dager etter uttak og befrukting. hmm. da burde det gi utslag på en hjemmetest vel..? Det merklige er at jeg har hatt en kjempegod følelse hele tiden, men den følelsen har bare forduftet i løpet av de siste dagene. Så nå prøver jeg å ikke tenke på noen ting. Man må jo bare ta det som kommer uansett.
Tante_Esel Skrevet 8. februar 2011 #182 Skrevet 8. februar 2011 akkurat som meg det lykke,... hatt super god følelse helt frem til søndag... og daarlig siden.... saa naa tør jeg rett og slett ikke aa gjøre noe før svar paa blodprøva... ikke noe hjemmetest naa nei...
lykke i 2011? gravid!! Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #183 Skrevet 8. februar 2011 De siste dagene er alltid værst! På klinikken jeg holder til, så tar man bare hjemmetest, ikke blodprøve. Så kan nesten like gjerne hoppe i det, med en gang tenker jeg. Prøver å si til meg selv at hvis testen er positiv, så har jeg spart meg selv for 2 dager med pining. Er den derimot negativ, så kan jeg leve i håpet om at den blir positiv på fredag, og så er jeg litt mer forberedt på at det kanskje ikke går veien denne gangen heller.
Tante_Esel Skrevet 8. februar 2011 #184 Skrevet 8. februar 2011 det var saann jeg tenkte paa søndag ogsaa... tok hjemmetest... og ble enda mer skuffet og lei meg... saa føler jeg gjorde det vaerre for meg selv jeg da... derfor skal jeg naa vente! hvilket forsøk er du inne i da lykke i 2011 er bare vaart første forsøk her.... lurer paa naar vi kan komme igang igjen hvis det er negativt... har reserve paa frys
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 8. februar 2011 #185 Skrevet 8. februar 2011 Adine og Lykke i 2011. Det er ikke over før en har fått resultatet. Har også mange tunge negative tanker innimellom, men jeg synes det er greit å vente til testdag. Det er jo en grunn til at de ber oss teste på den dagen. Adine_mirakel: du som er på ditt første forsøk skjønner jeg er ekstra stressa, Dette er jo det 6 forsøket mitt til sammen, selv om det er på søsken. Det går til slutt. Ikke tvil på det. Det blir din tur en gang.... Nå jenter er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på testdag,.........
lykke i 2011? gravid!! Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #186 Skrevet 8. februar 2011 Dette er vårt 2.ferskforsøk, men 3.insett. Hadde et fryseforsøk i høst. Men denne gangen fikk vi ingen egg på frys Jeg hadde så små hormondoser at det var så vidt det ble no egg denne gangen. Fikk ut bare 3 egg og bare 1 som ble befruktet. Så hvis vi må igang med 3. fersforsøk, så håper jeg inderlig at legen gjør noe med hormondosene, så vi får noen på frys. Så vi får noen bonusforsøk lissom. Måtte denne daagen bli ferdig så jeg kan få vite et resultat snart!!!!
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 8. februar 2011 #187 Skrevet 8. februar 2011 Jeg er også kjempeutålmodig. Denne dagen har gått så sakte som jeg aldri har opplevd det.. Har ingen undervisning etter lunsj i dag og da blir det BIM og spent venting sammen med resten av dere......JEEEEEZZZZZ kan ikke onsdagen opprinne kjapt... Kanskje hvis jeg sover i timesvis at det går fortere da........ Heldigvis er jeg snart ferdig på jobb og kan hente snuppa i barnehagen.... Med henne går timene litt kjappere... Husker dere forresten når en kunne begynne å svømme i svømmehall? Vi tenkte å bade med snuppa i dag.
lykke i 2011? gravid!! Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #188 Skrevet 8. februar 2011 Jeg har fått beskjed om å unngå bad i 10 dager etter uttak, så nå burde det gå bra Enda godt at BIM finnes. Uten dette forumet her, så tror jeg at jeg hadde gått på veggen av frustrasjon. Godt å få lufta seg litt her og dele ventetiden med andre
Tante_Esel Skrevet 8. februar 2011 #189 Skrevet 8. februar 2011 bare saann for aa oppsummere. dette er mitt første forsøk og har ingen fra før.... bare triste "graviditeter" som har endt i ingenting og mer fortvilelse....
lykke i 2011? gravid!! Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #190 Skrevet 8. februar 2011 jeg skjønner deg veldig godt Adine. Har ingen fra før jeg heller, bare 2 graviditeter som endte i MA. MEN, vi skal lykkes til slutt vi også skal du se
Tante_Esel Skrevet 8. februar 2011 #191 Skrevet 8. februar 2011 ja har fortsatt et haap for dette forsøket men skal sette siste crinone i kveld... saa blir spennende aa se om tanta kommer... synes vi har venta lenge nok naa... var skikkelig gravid for 8 aar siden... men da var jeg ikke klar for barn.... men kan jo ikke angre paa det i dag, det blir for dumt! og saa har jeg en ex.u bak meg i 2009... men denne gangen sitter babyen vettu... hvis ikke faar man bare plukke seg opp aa gjøre et nytt forsøk.. haaper virkeig vi slipper det!!!
lykke i 2011? gravid!! Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #192 Skrevet 8. februar 2011 Vi gir oss ikke vettu!! Det skal ordne seg til slutt. Masse lykke til, til deg Adine og Rypefest.
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 8. februar 2011 #193 Skrevet 8. februar 2011 Dere som har vært gravide og hadde den berømte 'festeblødningen', hvordan var den?! Hadde natt til mandag ørlite brun utflod på papiret, i går kveld hadde jeg litt mer, men ikke mer enn at jeg ikke ble engstelig- så det var lite, i dag hadde jeg også øøørlite brunt blod. Kan dette likne på en festeblødning? Kjenner ingenting som skal si at jeg kommer til å få mens. Satte inn egget på eggets dag 5, og er i dag på rd11, dvs at dersom egget har festet seg ville det skjedd for 9-10 dager siden. Er det sent at evt. festeblødningen kommer ut nå? Huff, så spennende dette er..
Tante_Esel Skrevet 8. februar 2011 #194 Skrevet 8. februar 2011 jeg hadde festeblødning da jeg ble gravid utenfor livmoren... var litt brun utflod som komm en gang i trusa... ikke mer. og dette var 10 dager etter eggløsning... tok temp, saa visste helt sikkert at det var 10 dager etter e.l krysser fingrene... jeg for min del er negativ... kjennes ikke ut som mensen skal komme enda heller... har ikke ømme pupper i det hele tatt... men man kan vel faa de berømte puppene litt etterhvert tenker jeg,,,, er bare saa rart, for de var helt knallvonde etter uttak!
MK73 Skrevet 8. februar 2011 #195 Skrevet 8. februar 2011 Heisan! Jeg skrev et lengre innlegg her i helga, men det var jo selvsagt den dagen omtrent ingen av innleggene mine ble lagret :-( Rypefest, Adine og Lykke, lykke til med testingen denne uken. Bea, du skal vel også teste snart, er det på fredag? Jeg håper og ønsker det aller beste for dere, måtte det bare bli positive tester nå for resten av januarklubben! Når det gjelder festeblødning så skal det mye til for å få den så sent som du beskriver, Bea. Det vanligste er vel at den kommer sånn rundt 6-10 DPO - hvis man får det. Jeg tror heller at du har litt såre slimhinner og at den brune utfloden kommer derfra. Jeg blør fortsatt litt hver dag, og har gjort det siden før innsetting, og håper fortsatt at det er pga medisinene og såre slimhinner.
MK73 Skrevet 8. februar 2011 #196 Skrevet 8. februar 2011 Noen klinikker sier en uke, noen sier 10 dager og noen sier to uker etter uttaket - uansett skulle det vel tilsi at bading idag er en strålende ide for dere, Rypefest :-) Kos dere med snuppa!
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 8. februar 2011 #197 Skrevet 8. februar 2011 Ok, tusen takk igjen MK73. Du er jammen kjekk å ha her inne, kommer alltid med fornuftige svar:o) Håper det da bare er såre slimhinner og ikke en begynnende mens. Ja, det er på fredag jeg skal teste. Enda lenge igjen, men testet negativt i går så jeg gidder ikke teste før fredag:) Er det friskt du blør? Så i et annet innlegg at du skal på UL mot slutten av mnd? Blir spennende å høre hvordan det går. Skal du ta hcg prøver også?
MK73 Skrevet 8. februar 2011 #198 Skrevet 8. februar 2011 Hei, lykke i 2011. Ja, det er kjipt når man ikke får egg på frys. Men det er viktig å være klar over at det er veldig vanlig at det ikke blir noe på frys - det er ikke sånn at det kun er i unntakstilfellene. På mine 9 ordinære forsøk har jeg kun fått egg på frys ved tre tilfeller (og den ene gangen klarte klinikken å ødelegge eggene, så det ble ikke noe fryseforsøk likevel). Det er mange ting som påvirker hvor mange egg man får, mange ting i tillegg til medisindosene. Det vil f.eks være diagnosen din (hvis du har en), eggreservene dine, alderen din, den enkelte syklus (den er faktisk ganske viktig, og kan i liten grad styres) og selvsagt tilpasning av dosering - men det er langtfra alltid at høyere doser betyr flere egg (noen får bedre resultater av lavere doser). Det er heller ikke noen en-til-en sammenheng mellom antall egg og kvalitet på eggene - ofte er det slik at man ikke ønsker altfor mange egg fordi det noen ganger kan bety lavere kvalitet. Vi ser ofte tilfeller her inne hvor noen har fått ut 15 egg og andre 4 og begge sitter igjen med to som er gode nok til innsetting. ..men for all det, jeg skjønner hva du mener. For den mentale opplevelsen av det hele er det viktig å få ut "nok" egg til at man ikke engster seg mer enn man trenger ifbm frafall ifbm befruktning og deling. Jeg vet at dette er vanskelig - men det jeg skal frem til er at svaret ikke nødvendigvis er flere egg. Det er ikke få som blir gravide etter uttak med tre egg eller faktisk enda færre. Jeg er helt sikker på at klinikken tar historikken din under vurdering ved planlegging av neste forsøk - men det kan også være lurt å be om en samtale før et evt neste forsøk, det vil bare være positivt. ..men du skal jo være gravid nå - så egentlig betyr det ikke noe ;-)
MK73 Skrevet 8. februar 2011 #199 Skrevet 8. februar 2011 Hei, Bea. Vi jentene må holde sammen, vet du :-) Jaggu godt at jeg har lært noe etter alle disse årene og erfaringene - og jeg vil jo helst at dere ikke egentlig skal måtte lære noe av det der.. Bli gravide - NÅ!!! Hehe :-) Blir spennende på fredag. Du skal ta hjemmetest da også? Kan jo skje skrekkelig mye fra mandag til fredag... Krysser det jeg har for deg. Jeg har blødd friskt og brunt om hverandre. Blør i hovedsak i timene etter at stikkpillen er satt, to ganger i døgnet - det blir i praksis litt blødning store deler av dagen. Det betyr jo at jeg har lettere angst hver gang jeg går på do :-( Uff.. Siden jeg går på kombinasjonen av Progynova og Cyclogest (og skal fortsette med det lenge) ville ikke mensen ha kommet til vanlig tid uansett, så derfor ble jeg usikker og har tatt to HCG-målinger for å sjekke at det går i riktig retning. Nå er jeg 5 uker idag (i følge klinikken), så jeg tar det dag for dag... Ja, det blir UL noen dager senere enn jeg ønsket, men ja, 28.02 er en viktig milepæl. Må bare komme meg frem dit først - og håpe at alt går bra frem til det, og øøøøøønske hardt at blødningene gir seg snart...
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 8. februar 2011 #200 Skrevet 8. februar 2011 Enig med deg M73. Jeg har også gjennomført endel forsøk og det er kun denne gangen at jeg har 1 egg på frys. Har lite eggreserver... Det ble ikke bading. Snuppas latviske venninne kom på besøk. Vi tar det nok i neste uke regner jeg med. Da er det iallefall trygt hvis mensen ikke kommer..... ( og det gjør den nok IKKE) ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå